واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

اجرای طرح استان مجازی کلید خورد

طرح استان مجازی برای تحقق شبکه ملی اطلاعات در استان کرمانشاه کلید خورد.
تدبیر24:شورایعالی فضای مجازی کشور در راستای تحقق طرح شبکه ملی اطلاعات تفاهم نامه اجرای طرح استان مجازی را به منظور ارائه خدمات به آحاد شهروندان، ایجاد بستر توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی و افزایش امنیت با استانداری کرمانشاه امضاء کرد.

محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در دیدار با استاندار کرمانشاه درخصوص اهمیت فضای مجازی در کشور گفت: بحث فضای مجازی در ایران با اینترنت شروع شد و در حال حاضر نزدیک به 50 میلیون کاربر اینترنت در ایران است که با توجه به سرعت تحولات در این فضا مقام معظم رهبری در 17 اسفند ماه 1390 دستور تاسیس شورای عالی فضای مجازی را دادند تا این شورا در کنار شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی فرهنگی به عنوان سومین شورای عالی کشور مدیریت تحولات در این فضا را بر عهده گیرد. همچنین مرکز ملی فضای مجازی در این شورا راه اندازی شد تا یک مواجهه فعال با فضای مجازی داشته و از فرهنگ ایرانی اسلامی براساس سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در این فضا صیانت کند.

وی با اشاره به محورهای اصلی حکم مقام معظم رهبری برای ایجاد شورای عالی فضای مجازی در کشور گفت: در این حکم نیز بهره‏ گیری حداکثری از فرصت‏های ناشی از فضاي مجازي در جهت پیشرفت همه جانبه کشور، ارائه خدمات گسترده و مفید فضاي مجازي به اقشار گوناگون مردم، برنامه‏ ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب‏های ناشی از فضاي مجازي و سرمایه‏ گذاری وسیع و هدفمند در زمينه فضاي مجازي به عنوان محورهای اصلی مطرح شده و ما امیدواریم بتوانیم در راستای این حکم، شبکه ملی اطلاعات را در استان کرمانشاه با اجرای طرح استان مجازی کرمانشاه در چارچوب مصوبات شورا و از طریق مرکز ملی فضای مجازی پیاده سازی کنیم.

انتظاری با بیان اینکه با راه اندازی این طرح استان کرمانشاه پیشرو در اجرای شبکه ملی اطلاعات بوده و می تواند به عنوان الگو برای سایر استان های کشور قرار گیرد، تصریح کرد: براساس تاکیدات رهبری در شبکه ملی اطلاعات دو راهبرد اساسی زیرساخت و محتوا با حفظ هویت ملی و اسلامی در نظر گرفته شده است. در حال حاضر با محتوای تولیدی خارج از کشور مواجه هستیم که باید با تولید محتوای بومی، نرم افزارهای بومی، بازی های یارانه ای ملی و .... بتوانیم فرهنگ ملی را در فضای مجازی نهادینه کنیم.

وی با اشاره به تاثیر فضای مجازی در تمامی عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی افزود: فضای مجازی امتداد فرهنگ و اجتماع انسانی در فضاي شبکه‏ های اطلاعاتی بر بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این بدان معناست که اجتماع و فرهنگ نوين انسانی در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل می‏ گيرد که براساس این تعریف وجه انسانی فضای مجازی، اصل و مبنای شکل‏ گيری آن است.

دبیر شورایعالی فضای مجازی افزود: در برنامه پنجم توسعه هشت اولویت توسعه دولت الكترونيكي (با محوريت ارائه خدمات دولتي)، توسعه تجارت و بانکداري الکترونيکي، توسعه فرهنگ ايراني- اسلامي در فضاي مجازي، توسعه سلامت و رفاه اجتماعي، توسعه زيرساخت هاي فناوري اطلاعات، گسترش امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات، بسط قوانين و مقررات ناظر بر فضاي مجازي و عدالت الكترونيكي مطرح شده است و در همین راستا نظام حکومتی در مدل راهبری کلان فضای مجازی که طراحی شده راهبردهای ملی را پیش خواهد برد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: