واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۶۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
اشرف بروجردی فعالی سیاسی اصلاح طلب

در باب انتخاب سخنگوی خانم

این جایگاه به این خاطر ارزشمند است که سخنگویی وزارت خارجه یک ویترین برای پز دادن نیست بلکه یک نماد از وضعیت کشور است. . .

تدبیر24 : ظرف چند روز گذشته خبرهای خوشی درباره انتخاب خانم دکتر مرضیه افخم، مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به عنوان سخنگوی وزارت خارجه منتشر شده است. این مساله هم از بعد داخلی و هم در بعد بین‌المللی می‌تواند دارای پیام‌های زیاد و برکات فراوانی برای کشور باشد. در حوزه داخلی این مساله می‌تواند امیدواری را در حوزه زنان افزایش دهد چراکه زنان در این انتخابات به دلیل شعارها و برنامه‌های دکتر روحانی به ایشان اعتماد کردند زیرا رئیس‌جمهور هنگام تبلیغات تاکید کرده بود که در حوزه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی از حضور زنان توانمند استفاده خواهد کرد و حتی این مساله را به صورت بخشنامه به وزارتخانه‌ها ابلاغ کرده بود.

 در این میان در وزارت ارشاد که می‌توانست محلی برای حضور بانوان باشد از حضور خانم‌ها در معاونت‌هایی که تا امروز اعلام شده‌اند استفاده نشده است که به نظر می‌رسد آقای جنتی می‌باید به این امر توجه بیشتری نشان دهد. اما خوشبختانه دکتر ظریف با انتخاب یک خانم به این شعار جامه عمل پوشاندند و برای اولین بار سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور را به یک خانم سپردند. اما این انتخاب در حوزه بین‌الملل نیز برای ما بسیار اثرگذار خواهد بود. برای گفت‌وگوهای بین‌المللی گفتمانی که خانم‌ها ارائه می‌دهند اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و دایره نفوذ صحبت‌های آنها در دیگران به مراتب بالاتر از آقایان خواهد بود. ادبیاتی که خانم‌ها به کار می‌برند ادبیاتی مبتنی بر احترام است و بی‌شک در روابط بین‌المللی ما نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

 این جایگاه به این خاطر ارزشمند است که سخنگویی وزارت خارجه یک ویترین برای پز دادن نیست بلکه یک نماد از وضعیت کشور است. این بسیار مهم است که وقتی یک اتفاق در کشور می‌افتد یا وقتی یک موضعی قرار است بیان شود با چه ادبیاتی و توسط چه کسی واگویه شود. از این لحاظ به نظر من سخنگویی وزارت امور خارجه مسئولیت مهم و اثر گذاری است. آقای دکتر ظریف از قبل از بخشنامه دولت روحانی مبنی بر استفاده از بانوان در مسئولیت‌های مختلف برنامه‌هایی را برای این کار مد نظر داشتند و به نظر می‌رسد از این لحاظ در مقایسه با دیگر وزیران حاضر در کابینه جلوتر باشند. ایشان همان ابتدای کسب رای اعتماد از خانم ابتکار خواستند مسئولیتی در وزارت خارجه بپذیرد که خانم ابتکار به دلایلی این مساله را نپذیرفتند.

در حال حاضر هم، هر چند هنوز خبری قطعی نشده اما احتمال انتخاب اولین بانوی سفیر نیز وجود دارد و زنان زیادی وجود دارند که توانایی حضور به عنوان سفیر و رایزن فرهنگی را در کشورهای مختلف جهان دارا هستند. با این حال با توجه به گفته‌های این روزها ممکن است تا چند روز آینده حکمی نیز برای اولین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران منتشر شود و با این کار تاحدی کمرنگ بودن حضور خانم‌ها در کابینه جبران شود
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
1
0
جمله(( ادبیاتی که خانم ها به کار می برندمبتنی بر احترام است)) صحیح نیست مگر سخنگویان مرد با بی احترامی سخن می گوید. ضمن اینکه اثر گذاری یک کلام ربطی به زن و مرد ندارد .
سکینه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
0
0
زنان و جایگاه زنان تا به امروز مورد ظلم واقع شده است بیایید تا بتوانیم زنان را احیا کنیم.
نظر شما: