واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

زمان آن است که امام را آزاد کنیم

محمد سُکَینه سفیر لبنان در لیبی درباره تفاهم اخیر میان لبنان و لیبی برای پیگیری ویژه پرونده امام موسی صدر، در یادداشتی نوشت: زمان آن فرارسیده است که امام را آزاد کنیم.
تدبیر24:متن این یادداشت که در اختیار رسانه ها قرار گرفته است به این شرح است:
 
«یادداشت تفاهمی  که اخیرا میان دولت لبنان و لیبی امضا شد، به تعبیر ریاست محترم پارلمان لبنان جناب نبیه بری گامی تاریخی در پیگیری مسأله امام صدر به شمار می­‌آید. این یادداشت پس از تلاش­های فشرده طی دو سال کامل و حقیقتا در اثر دست به دست هم دادن چند عامل حاصل شده است.
 
نخستین عامل، اراده آزادانه انقلاب ملت لیبی است. انقلاب لیبی با امضای این یادداشت نشان داد، ایمان دارد که خیر و آزادی نمی­‌تواند از حق و عدالت جدا باشد و مسأله امام صدر نیز مسأله‌­ای برحق است.
 
 عامل دوم تلاش­های سرسختانه جناب نبیه بری است. شاید ایشان تنها رهبر عربی است که در نهان و آشکار با معمر قذافی دست و پنجه نرم می‌­کرد. پس از انقلاب 17 فوریه در لیبی نیز این مبارزات ادامه یافت و ایشان با نقش بسزای خود، همگان را بر آن داشت  تا سیاستی در پیش بگیرند که لبنان در کنار انقلاب برحق ملت لیبی قرار بگیرد. ایشان در نخستین ماه از سال جاری آقای دکتر ایوب حُمیّد را به عنوان نماینده ویژه خود به لیبی فرستاد وسرانجام در 11 مارس این یادداشت تفاهم امضا شد. دراین زمینه تنها جزئیات حقوقی مانده است که طبیعتا به عهده کارشناسان حقوقی خواهد بود. ولی این یادداشت نقطه عطف بسیار مهمی برای ایجاد نوعی رابطه میان لبنان و لیبی است که ان شاء الله در پرتو کمک­های خوبی که ملت برادر لیبی کرده و امیدواریم ادامه یابد، به آزادی امام و همراهانش بینجامد.
 
بدیهی است کار ما در سفارت، هموار کردن زمینه برای حضور هیأت­‌های تخصصی قضایی و غیر قضایی لبنانی برای انجام وظایف خود در چارچوب حفظ حاکمیت دولت لیبی است. نه تنها سفارت، که وزارت خارجه و به طور مشخص وزیر خارجه، آقای جبران باسیل، به این پرونده آن گونه که سزاوار است توجه و اهتمام ورزیده‌­اند، زیرا می­‌دانند پرونده امام صدر پرونده و مسأله­‌ای ملی برای کل لبنان است و به همه لبنانیان مربوط می­‌شود و زمان آن فرارسیده است که امام را آزاد کنیم و این پرونده دشوار و بغرنج را که از سال 1978 تا کنون از آن رنج می‌­بریم خاتمه دهیم.»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: