واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

روسیه گاز اوکراین را قطع کرد

روسیه ساعاتی پیش صادرات گاز به اوکراین را قطع کرد.

تدبیر24:«وال‌استریت ژورنال» روسیه طبق هشدار قبلی و پس از اینکه کی‌یف امروز دوشنبه بدهی گازی‌اش را پرداخت نکرد،‌ اقدام به قطع صادرات گاز به این کشور کرد.

روسیه پیش از این چندین بار نسبت به قطع گاز اوکراین هشدار داده بود. در آخرین این هشدارها، رئیس گازپروم گفته بود اگر کی‌یف تا ساعت معینی از روز دوشنبه 26 خرداد ماه (امروز) به حساب این شرکت پول واریز نکند،‌ صادرات گاز به این کشور نیز به صفر خواهد رسید.

‫ «نووستی» نیز در این باره نوشت: شرکت «گازپروم» روسیه اعلام کرد که از ساعت 10 صبح امروز دوشنبه، 16 ژوئن (26 خرداد) رژیم انتقال گاز در ازای پرداخت بهای گاز را برای شرکت «نفت و گاز اوکراین» مورد اجرا گذاشته شده است. از امروز به بعد گاز روسیه تنها در صورت تصفیه حساب کامل بدهی قبلی برای طرف اوکراینی ارسال خواهد شد.

مذاکرات 3 جانبه روسیه-اوکراین-اتحادیه اروپا در کی‌یف در اواخر یک شنبه شب بدون نتیجه و دستیابی به توافق به پایان رسید، در این مذاکرات «آلکسی میلر» مدیر شرکت «گازپروم» روسیه، "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر موقت اوکراین و «گیونتر اتینگر» مسئول سیاست انرژی اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند.

«آندری کوبولیف» رئیس شرکت «نفت و گاز اوکراین» در پایان این مذاکرات در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این شرکت خود را برای مراجعه به دادگاه بین المللی استکهلم و درخواست رسیدگی به رسیدگی به قراردادگازی با طرف روسی آماده کرده است.

وی در عین حال یادآور شد که هنوز فرصت رسیدن به توافق بین دو طرف وجود دارد، ولی اشاره ای نکرد که آیا مذاکرات روز دوشنبه هم ادامه خواهد داشت یا خیر.

«یوری پرودان» وزر انرژی اوکراین نیز به نوبه خویش گفت: «مسئله شکایت از روسیه بر روی میز است و ما طی یکی دو روز آینده در این خصوص تصمیم نهایی خود را اتخاذ خواهیم کرد.

وی یادآور شد که طرف روسی تمایلی برای یافتن توافق در خصوص قیمت گاز از خود نشان نداده و مواضع شرکت گازپروم روسیه هیچ تغییری نکرده است.

شرکت نفت و گاز اوکراین می‌بایست تا ساعت 10 صبح امروز، دوشنبه مبلغ 1.950 میلیارد دلار در ازای بدهی خود بابت ماه نوامبر و دسامبر سال 3013 و همچنین بدهی ماه آوریل و می سال 2014 به حساب شرکت گازپروم واریز می‌کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: