واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۶۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
دکتر داود هرمیداس باوند

سوریه و احتمال حمله

اگر حمله انجام شود تنها انگلستان، فرانسه و آمریکا سعی می‌کنند وارد جنگ شوند و از ورود اسرائیل توسط همین کشورها جلوگیری می‌شود زیرا به نظر می‌رسد منطقه‌ای شدن جنگ . . .

تدبیر24 : این روزها سرخط اخبار رسانه‌ها در جهان بحث سوریه و احتمال حمله به این کشور توسط برخی کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا و منطقه است و با اظهاراتی که از سوی مقامات این کشورها انجام می‌گیرد بحث حمله به سوریه جدی‌تر از قبل شده است. این حمله ظاهر سناریویی است که توسط مراکز اطلاعاتی انگلیس، فرانسه و اسرائیل مطرح شده مبنی بر اینکه دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده است؛ در همین راستا بازرسان سازمان ملل به مناطق مربوطه سفر کردند و حمله با سلاح شیمیایی را تایید کردند اما این نکته مشخص نشد که دولت سوریه از این سلاح استفاده کرده یا طرف مقابل و در همین رابطه است که به سه کشوری که نام برده شد اعلام شد آنها صلاحیت این را ندارند که اعلام کنند چه طرفی از این سلاح استفاده کرده است.

کاخ سفید نیز چون قبلا به نوعی اعلام کرده بود استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز است درصدد نشان دادن صلاحیت خود به جهان است و به همین جهت فضاسازی‌های اخیر صورت گرفته و تحت عنوان‌ اقدامات تنبیهی درصدد حمله هستند. این حمله دو حالت دارد: اول اینکه صرفا سایت‌هایی که فعالیت شیمیایی در آنها انجام می‌شود مورد حمله قرار گیرد که در این صورت فقط به این بخش ضربه وارد می‌شود. حالت دوم اینکه منطقه «پرواز ممنوع» اعلام و به موازات آن شرایطی فراهم شود که سیستم هوایی سوریه متوقف شود که در این صورت سوریه از لحاظ هوایی به صورت کامل فلج می‌شود.

اما باید گفت اگر موضوع فقط اقدام تنبیهی است همان بحث حمله به سایت‌های مورد نظر باید صورت گیرد. در کنار کشورهای اصلی این حرکت احتمالی؛ نام برخی کشورهای دیگر مانند ترکیه و عربستان هم به چشم می‌خورد که البته در این میان عربستان بعید به نظر می‌رسد وارد درگیری نظامی و حمله شود. خبر دیگری که روز گذشته از طریق یکی از خبرگزاری منتشر شد مبنی بر این بود که رئیس‌جمهور روسیه قصد هدف قرار دادن عربستان در صورت حمله نظامی به سوریه را دارد؛ باید گفت چنین مواردی زمانی رخ می‌دهد که کسی بخواهد از مهلکه خلاص شود بنابراین برای خلاص شدن بهترین راه را گسترده‌تر کردن بحران بداند و در این مورد گسترده کردن بحران یعنی کشاندن آن به کل منطقه.

البته نباید فراموش کرد که روسیه پیش از این نیز در مورد کوزوو تهدید کرده بود اما هیچ گاه تهدید خود را عملی نکرد. همچنین شنیده شده که یکی از فرماندهان ارتش سوریه تهدید کرده که به اسرائیل حمله خواهند کرد. به نظر می‌رسد در صورت وقوع این امر سوریه قصد دارد احساسات جهان عرب را مورد هدف قرار دهد؛ همان کاری که صدام انجام داد. اما ذکر این نکته ضروری است که اگر حمله انجام شود تنها انگلستان، فرانسه و آمریکا سعی می‌کنند وارد جنگ شوند و از ورود اسرائیل توسط همین کشورها جلوگیری می‌شود زیرا به نظر می‌رسد منطقه‌ای شدن جنگ در نظر غرب نباشد.

در پایان باید درباره یک نظریه هم سخن گفت که برخی این حمله را به نوعی آتشی برای شروع جنگ بین‌الملل سوم برداشت می‌کنند؛ با رجوع به گذشته به یاد می‌آوریم که در جنگ جهانی دوم قدرت هسته‌ای به این صورت وجود نداشت اما الان شرایط جهان به کلی متفاوت شده است. یکی از شرایط نظام‌های بازدارنده این است که قدرت‌های هسته‌ای روبروی هم قرار نگیرند زیرا مشخص است که قرار گرفتن قدرت‌های هسته‌ای مقابل هم و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی می‌تواند به نابودی کره زمین منجر شود برای همین این نظریه باطل است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
طناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
0
1
لعنت بر پادشاه عربستان سوریه و سوری پشت میهن می مونه بیایید به این افرادی که در زمان چنگ 8 ساله به ما کمک کردند کمک کنیم.
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۷
0
0
جناب هرمیداس باوندمعلومه شماکدوم طرفی هستیدومنطقتان چیست.؟ایکاش قبل از نوشتن این مطلب حداقل نظر آقای حیدری رادرهمین زمینه تحت عنوان«جنگ سوریه نقطه ای خواهدبود»میخواندید.شماحمله به سایتهای شیمیایی راتوصیه ومدعی هستیددراین صورت فقط به این سایتهاضربه واردمیشود؟!یعنی این حملات هیچ انفجارونشت وپخش گازهای شیمیایی وتلفات جانی گسترده وخسارتهای درازمدت انسانی و...دربرندارد؟اگرواقعا یک کارشناس تندروامیریکایی میخواست خیال دولت خودش راازحمله به سوریه راحت وامیدواربه نتیجه بخش بودن آن نماید چیزی بیشتراز شمامیگفت.؟آنجاکه میگوییداجازه وروداسراییل به جنگ داده نمیشودازآن حرفهاست.صریحا غربیهاراتشویق به حمله کرده میگوییدشروع حمله تعیین دامنه وزمان پایان آن دست خودتان هست.پس بجنبیدکه غفلت موجب پشیمانیست!.واقعابرایتان متاسفم.اینکه افرادیرادراذهان بزرگ جلوه میدهند سالهادرآب نمک میخوابانندتاروزی دل ملتهاراخالی کنندخیلی هم بی ربط نیست.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
0
1
به خانم طناز و آقای کاظم، پیشنهاد میکنم بروند، و درست خواندن را از کلاس اول ابتدایی یاد بگیرند و بعد به آقای هرمیداس باوند، بتازند . به ویژه وقتی معنی جملات یک فعلی را یاد گرفتن، بروند و فکری بحال فهمیدن جملات دو و چند فعلی را یاد بگیرند . ای وای بر ما برای مدافعین وطن.
پاسخ ها
کاظم
| Iran (Islamic Republic of)
سعیدجان ببخشیدکه بعلت مسافرت وبیماری یک ماهی نتوانستم توصیه شماراببینم.ضمن تشکر لطفا مصداقهای توصیه تان راهم بفرماییدتابیشتر بهره مندشوم.کدام جمله رادرست نخواندم و...
نظر شما: