واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۶۷۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

امداد و نجات

مهدي آيتي
تدبیر24 : بطور مشخص در كشور سه سازمان بنام هلال احمر، اورژانس و آتش نشاني مسئول امداد و نجات شهروندان هستند. در كشورهاي مختلف اعم از پيشرفته يا غير آن، مسئوليت امداد و نجات به عهده سازمان يا سازمانهايي است كه ممكن است از بعضي جهات با كشور ما فرق داشته باشد. به هر حال در يك تقسيم بندي كلي همانطور كه آتش نشاني مسئول امداد و نجات درون شهري است، هلال احمر هم مسئول امداد و نجات برون شهري مي باشد. همين تقسيم بندي كلي نشان مي دهد كه دولت و ساير دستگاهها چه مسئوليت قانوني در قبال نجات مردم از سوانح و حوادث طبيعي و غيرطبيعي دارند و چگونه بايد مردم و شهرها را در مقابل سوانح و حوادث دفاع مند نمايند.
امروز اكثر شهرها و روستاهاي ما در مقابل سوانح و حوادث بي دفاع هستند و همين امر باعث شده تا در سالهاي اخير سازماني تحت عنوان ستاد بحران و يا مقوله اي بنام پدافند غيرعامل بوجود آيد. مشكل اصلي در موضوع امداد و نجات مردم در كشور اين است كه متولي و مسئول واحدي ندارد و همين امر موجب مي شود تا در هنگام وقوع حوادث بطور ناگهاني چندين سازمان دولتي به همراه نهادهاي مردمي و غيردولتي با نيت و هدف كمك به هموطنان و همنوعان خود پا به صحنه حادثه بگذارند و باعث اخلال در امر امداد و نجات به ويژه در زمان طلايي 72 ساعت اول بشوند.
امداد و نجات در ساعات اوليه پس از وقوع حادثه (72 ساعت اول) آنقدر از نظر نجات جان انسانها مهم و حياتي است كه اگر سازمان دهي واحد، قوي و هماهنگي وجود داشته باشد موجب كاهش خسارتهاي جاني و مالي مي گردد.
هلال احمر و صليب سرخ جهاني كه قدمت و عمر آن حتي از سازمان ملل متحد هم بيشتر است به عنوان يك سازمان بزرگ بين المللي و غيردولتي در تمام نقاط جهان مسئول و موظف به نجات جان انسانهاست و همين امر باعث مي شود كه در تمام دنيا مردم به هلال احمر و صليب سرخ به عنوان يك سازمان مقدس، بشردوستانه و صلح طلب نگاه كنند.
اميد است روزي در كشور ما هم كه هلال احمر (شير و خورشيد سابق) عمري حدود يكصد سال دارد همانند كشورهاي مترقي و پيشرفته بتواند مركز و مرجع اصلي امداد و نجات جان شهروندان باشد و بصورت حرفه اي و تخصصي در جايگاه و پايگاه اصلي خود به ايفا نقش حياتي و انساني بپردازد.
 
مهدي آيتي – مديركل فني و مهندسي عمران جمعيت هلال احمر

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
اعتدال طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
0
2
بسيار عالى مهندس عزيز.
نظر شما: