واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
سرويس علمي كيهان و اظهارات يك متخصص

نگاه ملانصر الدینی کیهان به اینترنت ایران!

بايد از اين متخصص پرسيدكه شما براي ترويج محتواي ايراني اسلامي چگونه عمل مي‌كنيد؟ كسي كه كوچكترين اطلاعات IT داشته باشد مي داند كشورهايي در فضاي سايبر موفق‌ترند كه ارسال يا send بيشتر از دريافت يا Download است و اين با نظر متخصص ...
تدبیر24: در عصر انفجار اطلاعات و تبادل اطلاعات که صحبت از هزارم ثانیه ها و تبادل میلیون ها گیگ اطلاعات در کسری از ثانیه است، عده ای هنوز در چم و خم تصورات دگم ذهنی خود غوطه ور هستند و نمی خواهند این تغییر و تحولات شتابان و گریز ناپذیر را بپذیرند. تکنولوژی هایی که اگر با فراست به آنها نگریسته شود می تواند دستمایه ترقی و پیشرفت جامعه ایرانی شده و از اساس در جهان معاصر هیچ کشوری بدون اتکا به ظرفیت های ارتباطی نوین نمی تواند گامی به پیش نهد که جهان ما جهان حلقه های بهم پیوسته متکثری است که بر بستر این شبکه های ارتباطی کلیت واحد جامعه جهانی را تشکیل داده و بر مدار توسعه و ترقی گام بر می دارد.
 
رئیس جمهوری چندی پیش با توجه به همین نکات و ضرورت ها از عدم جبهه گیری و نگاه تهدید نگرانه به مقوله تکنولوژی های نوین گفته و خواستار اصلاح نگرش ها در این زمینه در سطوح مختلف شده بود.
 
نکته جالب آنکه اینترنت به عنوان زیر ساخت ارتباطات در هزاره سوم در کشور ما با کمبود ها و کاستی های بسیاری روبروست. هر شهروند و کاربری که با اینترنت تعامل داشته و از آن برای پیشبرد برنامه ها و امور روزانه و روزمره خود بهره می گیرد از سرعت پایین و قیمت بالای خدمات اینترنتی گلایه دارد. آمار و ارقام نیز بر همین نکته تصریح دارد و ایران چه در زمینه سرعت و چه در حیطه قیمت در رتبه های بسیار نازل در اولی و بسیار بالا در دومی قرار دارد.
 
 حال برای زدودن این نقیصه دولت تدبیر و امید در پی توسعه شبکه های زیر ساختی و تسهیل در مراودات و تبادل  اطلاعات برآمده اند اما عده ای تنگ نظر که هر روند و رویکرد توسعه مدارانه ای را مغایر با ارزش ها می پندارند هر از گاهی مخالف خوانی هایی را انجام می دهند و در همین راستا کیهان در مطلبی که ظاهرا نمایه علمی دارد اما نام و نشان حداقلی از اندیشه ورزی و حتی اطلاع حداقلی از بدیهیات علمی در آن یافت نمی شود به نقد رویکردهای وزارت ارتباطات در توسعه زیر ساخت های ارتباطی پرداخته که به نکاتی از آن اشاره می رود.  
 
به گزارش خرداد سرويس علمي روزنامه كيهان در گزارشي که روز گذشته (تاريخ 1/4/93) مطالبي در خصوص امنيت فضاي مجازي براساس اظهارات يك متخصص دلسوز ارائه نموده كه با توجه به اينكه كوچكترين مسئله علمي در آن ديده نمي شود بسيار جالب و خواندني است.
 
در اين گزارش آمده است:
" به هر حال بايد از منظر قانوني مشخص شود كه به چه علت ما بايد پهناي باند كشورمان به خارج از كشور برود!"
 
 بايد از اين متخصص پرسيدكه شما براي ترويج محتواي ايراني اسلامي چگونه عمل مي‌كنيد؟ كسي كه كوچكترين اطلاعات IT داشته باشد مي داند كشورهايي در فضاي سايبر موفق‌ترند كه ارسال يا send بيشتر از دريافت يا Download است و اين با نظر متخصص بي نام كاملا مغاير است.
 
در جاي ديگري از اين گزارش آمده است: " بنا بر ادبيات اعضاي حقيقي شوراي عالي فضاي مجازي اصلا ما چرا بايد پهناي باند از "خارج كشور" بخريم ؟ چرا اين كار در داخل كشور صورت نمي گيرد؟"
 
باز هم مشخص است كه شما براي ارتباط با سایر كشورهاي دنيا و همچنين تبادل اطلاعات بين المللي نياز به خريد پهناي باند از خارج كشور داريد و پهناي باند كالاي توليدي نيست كه جايگزين آن در داخل توليد شود. پهناي باند داخلي صرفا براي تبادلات داخلي است كه آن هم در طي دولت يازدهم دو برابر شده است.
 
در جاي ديگر اين گزارش به علت وجودجرايم اينترنتي ، امنيت اينترنت كشور زير سوال برده شده و اين بدان معني است كه اگر در كشور روزانه چندين مورد سرقت و جنايت و ... رخ مي دهد پس امنيت در كشور وجود ندارد.
 
 
به نظر مي رسد نگارنده بدون هيچ گونه اطلاعات علمي و صرفا بر اساس نظرهاي سطحي و احساسي مطلبي را منتشر كرده كه البته با استفاده از عنوان "يك متخصص" و "‌سرويس علمي" سعي نموده مطلب خود را علمي جلوه دهد.


نگاه ملانصر الدینی کیهان به اینترنت ایران!
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: