واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

پرداخت 1920 میلیارد تومان بهره از سوی ایران‌خودرو

هر چند امسال حدود 20 تا 30 درصد به حقوق افراد اضافه شده اما با وجود گرانی‌ها افراد 10 درصد نسبت به سال گذشته فقیرتر شده اند.
تدبیر24: ابراهیم احمدی، نماینده قطعه‌سازان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ساختار ضعیف تولید خودرو در کشور اظهار داشت:ممکن است که ما در تولید برخی از کالاها نظیر فرش حرف اول را در دنیا بزنیم و یا در حوزه قنات در کاریز دارای رتبه ای باشیم اما متاسفانه در حوزه تولید خودرو زیر ساخت‌های لازم را نداریم.
 
نرخ دلار تصنعی پایین است
 
وی با بیان اینکه دولت قیمت دلار را به صورت تصنعی پایین نگه داشته افزود: قیمت دلار حدود 4500 تومان است این در حالی است که دولت آن را در محدوده 3 هزار تومان نگه داشته و این کار درستی نیست.
 
این كارشناس خودرو تصریح كرد: از طرف دیگر ایران نیز مانند سایر کشورها باید تعرفه خود را منطقی تعریف کند و قیمت خودرو نیز آزاد شود.
 
احمدی با انتقاد از تعیین دستوری فرمول شورای رقابت گفت: ممکن است افراد اقتصاددانی در این شورا فعال باشند اما هیچ کدام‌شان کارخانه‌ای را اداره نکرده‌اند. بیان تئوری یک مطلب تا عمل کردن به آن کاملا متفاوت است.
 
وی گفت: چرا برای تهیه یک جنس مورد نیاز باید تا سه برابر پول پرداخت کنم تا آن جنس به دستم برسد.
 
احمدی خاطر نشان كرد: در صورتی که تعرفه خودرو رقم مناسبی باشد و قیمت خودرو در بازار آزاد شود مشکلی در واردات خودرو نیز به وجود نخواهد آمد.
 
وی ادامه داد: امسال میزان دستمزد کارگران 25 درصد و قیمت مواد اولیه و حمل و نقل تا 35درصد افزایش داشته است و شورای رقابت اعلام کرده که خودروسازان حق افزایش قیمت‌ها را ندارند.
 
باوجود رکود تورمی چطور می‌توان انتظار بهره‌وری را از صنعت خودرو داشت؟
 
احمدی تصریح كرد: کشور ما را نمی‌توان با کشورهای اروپایی و یا ژاپن که تورم در آنها بین یک تا دو و یا حدود صفر است مقایسه کرد. باوجود رکود تورمی چطور می‌توان انتظار بهره‌وری را از صنعت خودرو داشت؟
 
وی با بیان اینکه قطعه‌سازان شرایط سخت‌تری نسبت به تولیدکنندگان خودرو دارند گفت:مافیای واردکننده خودرو بزرگ‌ترین ضربه را به این صنعت خودرو زد و سود کلانی از این راه به دست آورد.
 
احمدی با بیان این سوال که در کجای دنیا از صنعت بهره بانکی گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: سال گذشته شرکت ایران خودرو 1920 میلیارد تومان بهره بانکی پرداخت کرد این در حالی است که تولید خودرو در این شرکت 363 هزار دستگاه بود و با محاسبه سرانگشتی متوجه می‌شویم که به هر خودرو 5 میلیون تومان بهره بانکی تعلق گرفته است.
 
وی در خاتمه گفت:هر چند امسال حدود 20 تا 30 درصد به حقوق افراد اضافه شده اما با وجود گرانی‌ها افراد 10 درصد نسبت به سال گذشته فقیرتر شده اند.

منیع:ایلنا
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: