واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

نمایشگاه قرآن سیاسی نشود

یک عضو مجلس خبرگان گفت: از چند دوره گذشته به محض ورود به نمایشگاه قرآن احساس سیاسی شدن منتقل می‌شود. نمایشگاه قرآن را نباید سیاسی کنیم چرا که قرآن متعلق به مردم است و حتی غیر مسلمانان هم می‌توانند شکوه و عظمت قرآن را حس کنند.
تدبیر24:حجت‌الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی در بازدید از ستاد اجرایی نمایشگاه قرآن، با بیان اینکه همه مسلمانان به نوعی قرآنی هستند، گفت: در حدود 50 سال است که در زمینه قرآن کریم تحقیقات تخصصی زیادی انجام داده‌ام، در این زمینه کتاب‌های زیادی را به نگارش در آورده‌ام.

هاشم‌زاده هریسی بیان کرد: در بدو ورود به نمایشگاه متوجه شدم که مکان برگزاری نمایشگاه قرآن تغییر کرده است که باعث تعجب شد، از ادوار گذشته محل برگزاری نمایشگاه قرآن مصلی بوده است و این یعنی قرآن در مسجد بود و قرآنیان در مسجد بودند، البته مکان فعلی نیز با عنوانی که دارد ارزشمند می‌کند.

وی یادآور شد: آشنایی مردم با مصلی تهران بیشتر و امکانات بیشتر فراهم است، البته من نمی‌توانم در این قضیه داوری کنم اما واقعاً برای من جای سؤال دارد که چرا در اولین دوره نمایشگاه قرآن در دولت جدید باید مکان آن تغییر کند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان بیان کرد: نکته‌ دیگری که مطرح است اینکه برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و پیش بینی برگزاری یک نمایشگاه با شکوه می‌رود. آنچه که دیده می‌شود این است که مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن برنامه ریزی‌های خوبی را انجام داده‌اند.

هاشم‌زاده هریسی گفت: احساس می‌شود که مدیریت یک مدیریت امیدوار کننده است و امیدواریم نمایشگاه خوبی برگزار شود و تدبیر و امید در این نمایشگاه از طریق قرآن و به برکت آن به مردم منتقل شود. از این نمایشگاه باید استمداد بطلبیم تا دولت تدبیر و امید در مسائل هسته‌ای و سایر مسائل موفق شود.

وی افزود: باید سعی کنیم سیاست‌ها قرآنی شوند و دین را نباید سیاسی کرد بلکه سیاست را باید دینی کرد. نباید قرآن را ابزار سیاست کرد بلکه سیاست را باید قرآنی کرد.

وی افزود: اولین پیام من به مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن این است که این نمایشگاه را برای اولین بار بعد از هشت سال از سیاسی بودن دور کنند و آن را قرآنی کنند و از شعارهای مربوط به حفظ انسجام ملی و همگانی بودن قرآن را بر سر در آن بیاویزند. قرآن کتاب محبت است و باید از آن محبت را آموخت.

نماینده مردم در مجلس خبرگان گفت: شاید امکانات در این دوره مانند مصلی نباشد اما مردم باید با مراجعه خود نشان دهند که برای ورود به نمایشگاه قرآن و حضور در کنار قرآن در هر حالتی آماده هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای مردم و مخاطبان نمایشگاه قرآن نیز یک پیام دارم، اظهار کرد: اکنون که نمایشگاه در مکانی غیر از نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود، باشکوهتر برگزار شود تا همه بفهمند تغییر محل نمایشگاه نمی‌تواند بر مخاطبان آن تأثیر بگذارد و فرد مسلمان هر کجا که نمایشگاه قرآن باشد به آن مراجعه خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: