واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

پول شویی چیست؟

پولشویی فرآیندی است که به موجب آن پول کثیف حاصل از ارتکاب جرم، تغییر شکل یافته و به ظاهر به صورت مشروع و قانونی در می آید.
تدبیر24:دکتر محمد حسن اعتضادی، در دوره آموزشی پول شویی در برق منطقه‌ای سمنان با اشاره به تعریف فرآیند پولشویی اظهارکرد: پولشویی فرآیندی است که به موجب آن پول کثیف حاصل از ارتکاب جرم، تغییر شکل یافته و به ظاهر به صورت مشروع و قانونی در می آید.
 
این کارشناس اقتصادی با اشاره به مراحل سه گانه پولشویی گفت: اولین مرحله از فرآیند جرم پولشویی، جای گذاری یا تزریق عواید حاصل از فعالیت‌های مجرمانه به شبکه مالی رسمی، با هدف تبدیل و تغییر منشاء و یا مالکیت آن است. مرحله لایه گذاری، معطوف به جداسازی عواید حاصل از جرم، از منشاء غیر قانونی آن است و مرحله یکپارچه سازی با فراهم آوردن پوشش و ظاهری مشروع برای توجیه قانونیِ عواید حاصل از فعالیت‌های مجرمانه است.
 
دکتر اعتضادی یکی دیگر از مراحل اجرایی پیشگیری از پدیده پولشویی را شناسایی دقیق مشتری و واحد اطلاعات مالی دانست و افزود: در مبارزه با پولشویی آنچه که مهم است، الزام موسسات به رعایت ضوابط پیشگیری کننده مانند شناسایی مشتری، نگهداری سوابق و نحوه شناسایی معاملات مشکوک است.
برچسب ها: پول شویی تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: