واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۷۱۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳

جرم انگاری وازکتومی راه حل یا ایجاد مسئله؟!

با جرم انگاری وازکتومی این اتفاق به سمت زیر زمینی انجام شدن پیش می رود و باعث مشکلات فراوان دیگر برای مردم خواهد شد ،به احتمال زیاد شورای نگهبان این طرح را رد می کند اما ..
تدبیر24: اخیرا برخی از تصمیم سازان در گوشه ای از نظام تصمیم سازی درصدد جرم انگاری وازكتومی برای كمك به افزایش جمعیت كشورند
 
تصویب کلیات طرحی در مجلس که طی آن دو تا پنج سال حبس برای انجام عمل‌های جراحی جهت پیشگیری از بارداری (وازکتومی)در نظر می گیرد در روزی که رسانه ها و فضای عمومی کشور درگیر بازی تیم ملی با بوسنی بود
 
این مصوبه جنجالی وغیر کارشناسی بدون در نظر گرفتن حاشیه های رسانه ای و اجرایی آن وارد حیطه خصوصی مردم می شود
 
چندین نکته در مورد این مصوبه قابل ذکر است:
 
1-مقام معظم رهبری بر اساس سیاست های کلی نظام تاکید بر افزایش جمعیت دارند ایشان بارها بر اساس نگرانی های خود در مورد پیر شدن جمعیت و نگرانی در مورد آینده تاکید بر افزایش جمعیت داشته اند،وی با انگشت ماه را نشان می دهند اما گویی عده ای فقط ناخن را می بینند،ایشان مسلما تاکید بر آن دارند شرایط افتصادی و فرهنگی کشور طوری مهیا شود که مردم با اغوش باز به سمت ازدیاد نسل بروند نه با سیاست های جبری!
 
2-این روزها برای گرفتن یک وام ازدواج دو جوان باید کلی دوندگی کنند و کلی کاغذ بازی انجام بدهند تا در این وضعیت بتوانند شرایط یک عروسی ابرومند را مهیا کنند،آیا مجلس محترم بهتر نیست به فکر از بین بردن این مشکلات باشد تا به فکر مجرم کردن مردم؟!
 
3-قطعا با ایجاد شرایط جرم برای وازکتومی بارداریهای ناخواسته زیاد می شود و آن وقت کسانی که شرایط نگهداری از فرزند ناخواسته را ندارند به سمت سقط جنین می روند،این در حالی است که با از بین بردن یک فعل بدون اشکال یک امر حرام و جرم واقعی را ایجاد می کنیم
 
4-حریم خصوصی چیست؟آیا این موارد جزو حریم خصوصی و حقوق شهروندی مردم تعریف می گردد و چرا باید نمایندگان مردم که باید مدافع حقوق آنها باشند وارد حریم خصوصی و اولیه ترین حقوق مردم شوند؟
 
5-بعد از مواردی چون ماهواره ،اینترنت،گشت ارشاد،و این اواخر ساپورت سیاست تعزیری وارد حوزه باروری نیز شد،در موارد قبلی سعی بر آن شده بود تا با برخورد و فیلتر ممانعت ایجاد شود که تجربه نشان داد نه جمع آوری ماهواره سود بخش بود و نه فیلترینگ اینترنت،چرا باید طرح افزایش جمعیت نیز با همان سیاست پیگیری شود که نتیجه از همین حالا قابل پیش بینی است؟
 
6- روزی عده ای در وزارت بهداشت تصمیم گرفتند برای عقیم شدن مردان این سرزمین! یارانه بدهند و عمل عقیم سازی را رایگان انجام دهند امروز اگر نظرشان عوض شده است بی صدا می توانند رایگان بودن عمل را لغو كنند. دیگر چه نیازی است كه مساله ای به این سادگی در قالب طرح قانونی جرم انگاری شود و به جنجال رسانه ای منتهی شود.
 
طرفه آنكه ظاهرا رایگان بودن عمل وازكتومی مدتی است لغو شده است و اگر چنین باشد گویا برخی سیاسیون با نیت خیر تنها درصدد ایجاد هزینه برای جمهوری اسلامی هستند.  
 
7-با جرم انگاری وازکتومی این اتفاق به سمت زیر زمینی انجام شدن پیش می رود و باعث مشکلات فراوان دیگر برای مردم خواهد شد ،به احتمال زیاد شورای نگهبان این طرح را رد می کند اما سوال این است که براستی چرا نمایندگان مردم باید طرحی را که با یک نگاه اجمالی با مشکلات فراوان روبروست به تصویب برسانند ؟
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
0
0
نقش رسانه ها بسیار مهم است

بهتر آن است که به جای این اما و اگرها و کاش هایی که همه فریاد منفی دارد

لااقل گوشه ای از محسنات این طرح را هم بیان میکردید

تا بشود متن شما را جز متون تحلیلی ارزشمند بحساب آورد..!
شمسی نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
0
0
کاش برای وازکتومی محدودیت سنی بگذارند پسرمن 30 سالشه هنوز ازدواج نکرده از ترس بچه دار شدن بدون فکر رفته وازکتومی کرده
نظر شما: