واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

فرودگاهی که روی کاغذ سقوط کرد

فرودگاه بروجرد پروژه ای است که به خواست نمایندگان وقت 15 سال پیش کلید خورد و متاسفانه تا کنون با مشکلات زیادی برای اجرا مواجه بوده است، مشکلاتی که در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی نیز رخ نشان داد تا عباس آخوندی احداث این پروژه را در گرو تصمیم گیری شورای توسعه بروجرد و تعیین طرف مشارکت کننده بداند.
تدبیر24: قصه ساخت فرودگاه در بروجرد برای مردم این شهرستان تبدیل به قصه ای تکراری شده است به طوریکه پس از سالها مسکوت ماندن اجرای این پروژه این روزها به نظر می رسد که احداث این پروژه بیش از آنکه رنگ واقعیت به خود بگیرد درگیر تبلیغات بوده است.

گرچه از همان ابتدا نیز برخی کارشناسان معتقد بودند این پروژه به دلیل عدم توجیه اقتصادی به نتیجه نمی رسد ولی احداث آن بارها در سفرهای مختلف مسئولان ملی و در کلام نمایندگان بروجرد مورد طرح قرار گرفت تا بلاتکلیفی کنونی این پروژه حکایت از بی نتیجه بودن انتظار مردم داشته باشد.

در این سالها استانداران و نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و سایر مسئولان استانی و شهرستانی تلاشهایی برای احداث فرودگاه بروجرد انجام داده اند که به نظر می رسد هیچ کدام از این تلاشها نتیجه بخش نبوده تا حاصل این همه سال انتظار مردم تنها "آب در هاون کوبیدن" باشد.

در این سالها مشکلات این پروژه زیرساختی در بخشهای مختلفی مطرح بوده است، از جانمایی برای احداث این فرودگاه گرفته تا تعیین تکلیف تملک زمین آن و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه، همه این مسائل دست به دست هم داد تا امروز حتی روی زمین هم محل اجرای پروژه فرودگاه مشخص نباشد.


در این راستا بارها در جلسات مختلف از سوی فرمانداران وقت بروجرد گزارشاتی ارائه شد که زمین فرودگاه به تملک در آمده و یا با تخصیص اعتبارات کافی به تملک در خواهد آمد؛ موضوعی که هیچگاه تحقق نیافت.

در این راستا هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در ماههای پایانی سال گذشته در شورای اداری شهرستان بروجرد گفت: فرودگاه بروجرد یک پتانسیل بزرگ برای شهرستان است که امید است با ایجاد آن سرمایه گذارانی جذب بروجرد شوند.

وی اعتبارات لازم برای تملک فرودگاه را 12 میلیارد تومان اعلام کرد که البته تا کنون این اعتبار اختصاص پیدا نکرده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز در کمیته برنامه ریزی فروردین ماه سال جاری خواستار تسریع در رفع مشکل تملک زمین و تخصیص اعتبارات کافی برای تملک تمامی زمین مورد نیاز برای ایجاد فرودگاه بروجرد شده بود.

علاء الدین بروجردی تاکید کرد که مشکل تامین اعتبار برای تملک زمین فرودگاه بروجرد مانع عملیاتی شدن این پروژه شده که امید می رود با رفع این مشکل فرودگاه بروجرد احداث شود.


این سخنان در حالی مطرح می شود که پس از گذشت سالها انتظار، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در سفر اخیر خود به شهرستان بروجرد به نوعی آب پاکی را روی دست همگان ریخت تا هرچه بیشتر روشن شود که از ابتدا احداث فرودگاه در شهر بروجرد دارای پشتوانه کارشناسی و پیگیری جدی نبوده است.

عباس آخوندی که به عنوان نماینده دولت در جریان سفر رئیس جمهوری به بروجرد سفر کرده بود در پاسخ به خواسته ها و مطالبات مردم بروجرد برای ایجاد فرودگاه گفت: با اجرای فرودگاه مخالف نبوده و نیستم اما باید بگویم احداث این فرودگاه به صورت مشارکتی مطرح و تصویب شده است.

وی می افزاید: در صورتیکه شورای توسعه در شهرستان بروجرد تشکیل شود موضوع ایجاد فرودگاه نیز در آن مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه می دهد: اگر در شورای توسعه شهرستان در خصوص احداث فرودگاه و پیگیری عملیات اجرایی آن و همچنین مشخص شدن طرف مشارکت کننده به توافق رسیدیم آن موقع تصمیم خواهیم گرفت.

آخوندی تاکید کرد که ساخت فرودگاه بروجرد منوط به تصمیمات نهایی شورای توسعه شهرستان است.


بنابر این گزارش فرودگاه بروجرد علاوه بر دارا بودن مصوبه دور دوم سفر هیئت دولت در جلسه کارگروه توسعه و عمران لرستان نیز مورد تصویب قرار گرفته است ولی همچنان با گذشت بیش از 6 سال این پروژه عملیاتی نشده است.

همچنین شروع عملیات اجرایی احداث فرودگاه بروجرد در سه ماه اول سال 89 در جریان جلسه کارگروه توسعه استان لرستان به ریاست معاون اول رئیس جمهوری جزء مصوبات حوزه وزارت راه مورد تصویب قرار گرفت تا همگان منتظر اجرایی شدن این پروژه باشند، وعده ای که هیچ وقت تحقق نیافت.

این تسلسل واهی در روند احداث فرودگاه بروجرد نشان می دهد که همچنان مسئولان امر در شهرستان بروجرد نتوانسته اند توجیهات و دلایل خود را برای ضرورت احداث فرودگاه در شهر توریستی بروجرد به مسئولان امر بقبولانند، موضوعی که استمرار آن تنها به کمرنگ کردن باور مردم در تحقق وعده های مسئولان می انجامد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: