واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰

اولین سد خصوصی کشور

در خصوص احداث اولین سد خصوصی در کشور افزود: سرمایه‌گذاران خصوصی در هرمزگان و لامرد فارس برای سرمایه‌گذاری در بخش آب مراجعه می‌کنند و ما اینها را راهنمایی می‌کنیم و خوشبختانه یکی از طرح‌ها بر روی رودخانه شور کرمان است که تأمین ‌کننده آب صنایع خواهد بود.

وی ادامه داد: بررسی کارشناسی این طرح انجام شده و تمهیدات لازم صورت گرفته تا آب مورد نیاز در بخش صنایع مورد استفاده قرار گیرد.

دایمی تأکید کرد: خوشبختانه سرمایه‌گذار بخش خصوصی ساخت سد اعلام آمادگی کرده و در حال حاضر در حال مذاکره هستیم و قرار شده است تا بخش خصوصی تمام هزینه‌های ساخت سد را متقبل شود.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو گفت: حجم این مخزن 40 میلیون مترمکعب است که آب شربی که قابلیت مصرف کشاورزی و مصارف دیگر را ندارد و وارد دریا می‌شود را ذخیره‌ و سپس نمک‌زدایی کند.

وی ادامه داد: طبعا تفاوت این است که این آب‌ها معمولا به دریا ریخته می‌شوند و سپس برای شیرین سازی دریا ما از ارقام صفر مجبور به پمپاژ آب می شویم، بنابراین مزیت ساخت این گونه سدها این است که دیگر به پمپاژ نیاز نیست و در همان ارتفاعات احداث می‌شوند.

دایمی گفت: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احداث سد مزبور بالغ بر 50 میلیارد تومان است و نقش وزارت نیرو در احداث این در ابتدا مجوز تخصیص آب و انجام مطالعه دقیق زیست محیطی است تا این گونه سدها اثرات منفی برای محیط زیست نداشته باشند.

وی با اشاره به مدیریت آب کشور افزود: متقاضی بخش خصوصی امروز به خوبی می‌داند که در سرمایه‌گذاری مشارکت داشته باشد و از یک سال و نیم پیش سرمایه‌گذاری ساخت سد در کرمان انجام و اکنون در حال جواب دادن است.

به گفته وی، برای انجام مبادله قرارداد احداث سد مراحل آن در حال طی شدن است.

پیش از این وزیر نیرو از اعلام جزئیات احداث اولین سد خصوصی در کشور خودداری کرده بود.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: