واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۷۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
محمدرضا خباز معاون تقنيني معاونت پارلماني نهاد رياست جمهوري

مخالفان دیروز مدعیان امروز

طیفی که دائما انتقاد می‌کنند چرا از اصولگرایان استفاده نشده لازم است به قبل از انتخابات باز گردند و نگاه کنند که آیا مدافع این تفکر بوده اند یا خیر و . . .
تدبیر24: وقتی که جناب روحانی کاندیدای ریاست جمهوری شده بودند و در حالی که هنوز انتخابات برگزار نشده بود گمانه‌زنی‌هایی می‌شد که اگر آقای روحانی رای بیاورند ترکیب کابینه ایشان چگونه خواهد بود؟! که این تصور از همان زمان وجود داشت که در کابینه ایشان از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب حضور خواهند داشت و از همان زمان کابینه‌ای شبیه به دولت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی برای ایشان تصور می‌شد که هم به صورت عملی و به هم صورت نظری بتوانیم دولت ایشان را به مردم و به رای دهندگان معرفی کنیم.

در روز تحلیف اتفاق بی‌سابقه‌ای رخ داد و آن معرفی کابینه بود که این حرکت در طول انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است. لذا وقتی اسامی وزرا برملا شد مشخص گردید که هم اصلاح طلب و هم اصولگرا و هم افرادی که جزو هیچ کدام از جناح‌های سیاسی کشور نیستند در کابینه حضور دارند. بنابراین از ابتدا معین بوده است که آقای دکتر روحانی قصد دارد از تمام نیروهای توانمند کشور استفاده کنند و ملاک برای ایشان جناح سیاسی نبود بلکه توانمندی برای مدیریت و اداره وزارتخانه و اتخاذ تصمیمات درست بوده است و اولین اقدام بعد از انتخاب وزرا، انتخاب معاونین و فرمانداران بوده است که در این زمینه نیز از هر دو جناح استفاده شد.

بنابراین آنچه رئیس‌جمهور در به کارگیری افراد، وعده داده بود یک به یک انجام شد. اما آنها که امروز در این رابطه به دولت ایراد وارد می‌کنند باید اذعان داشت که این ایرادات پشت پرده‌ای دارد که این پشت پرده‌ها را بیان نمی‌کنند بلکه ظاهر را مطرح می‌کنند. بر این مبنا که از اصولگرایان استفاده نشده است اما غافل از آنکه پشت پرده چیز دیگری است. آنچه مسلم است اینکه این حق مسلم دولت است که برای پیاده کردن نظرات و اهداف خود، افرادی را به عضویت کابینه بیاورد که گفتمان و تفکر تدبیر و امید را قبول داشته باشند. اخیرا رئیس‌جمهور بعد از 10 ماه اعلام کردند فرماندارانی که سیاست دولت را قبول ندارند تعویض کنید و این کاملا امری طبیعی است بنابراین سوال جدی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا آقایان از این امر ناراحت هستند؟!!

وقتی به این سوال می‌رسیم این تصور بر جای می‌ماند که شاید این افراد از آنجایی که با برخی انتصابات مشکل دارند به این روند معترضند. لذا هر روز سوال و استیضاح را مطرح می‌کنند تا از این طریق به زعم خود وظیفه نظارتی خود را انجام دهند. تصور دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که عموما هر رئیس جمهوری وقتی پیروز میدان می‌شود از کسانی استفاده می‌کند که تفکر وی را قبول داشته باشد فلذا آنچه مسلم است این که طیفی که دائما انتقاد می‌کنند چرا از اصولگرایان استفاده نشده لازم است به قبل از انتخابات باز گردند و نگاه کنند که آیا مدافع این تفکر بوده اند یا خیر و به عبارت بهتر بهتر از نگاه کنند از پیش از پیروزی در انتخابات چه کسانی از رئیس جمهور فعلی حمایت کرده‌اند.

لذا این حق مسلم است که دولت از همفکران خود در کابینه و در بخش‌های مدیریتی استفاده کنند بنابراین ضمن تاکید بر فراجناحی بودن دولت باید اذعان کرد کسانی که تا دیروز مخالف و منتقد دولت بودند و هستند نباید توقع داشته باشند امروز دولت از افرادی که تفکری مخالف با دولت را دارند استفاده کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: