واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳

8 هزار زندانی غیر عمد در بند

معاون ستاد دیه کشور به وجود حدود 8 هزار زندانی غیر عمد در زندان‌های کشور اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 800 زندانی مهریه در زندان‌های کشور وجود دارد.

از زنجان، محمد علی ساری شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم گلریزان ستاد دیه استان زنجان در جمع خبرنگاران با مناسب توصیف کردن حضور مردم زنجان در مراسم گلریزان اظهار داشت: بدون شک حاضران در این مراسم طعم لذت بخش حضور در مراسم‌هایی این چنینی را درک کرده و دوباره حضور پیدا کرده‌اند.

معاون ستاد دیه با بیان اینکه ستاد دیه دو هدف از برگزاری گلریزان دارد، افزود: کمک مالی برای آزادی زندانی‌ها هدف نخست این مراسم است.

وی ترویج فرهنگ کمک به یکدیگر را دیگر هدف برگزاری جشن گلریزان اعلام و اضافه کرد: این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.

ساری به وجود حدود 8 هزار زندانی غیر عمد در زندان‌های کشور اشاره و تصریح کرد: سهم استان زنجان از این تعداد 118 نفر است.

وی مبلغ مورد نیاز برای آزادی زندانی‌های غیر عمد کشور از زندان را 400 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: رویه ستاد دیه آزادی زندانی‌های با مبلغ بدهکاری کمتر است تا خانواده‌های بیشتری از بی سرپرستی نجات پیدا کنند.

*تلاش شرکت‌های بیمه برای تغییر قوانین بیمه شخص ثالث

معاون ستاد دیه با اشاره به پایان مهلت اجرای آزمایشی قانون بیمه اجباری شخص ثالث گفت: اجرای این قانون مترقی تعداد ورودی زندان‌ها را از 57 نفر به متوسط دو نفر کاهش داده است.

وی به تلاش برخی از شرکت‌های بیمه اشاره و تصریح کرد: آنها در صدد تغییر برخی از مواد این قانون هستند که این تغییرات به نفع مردم نیست.

ساری با اشاره به تمایل مردم برای گذشت در مورد جرائم غیر عمد گفت: اگر بتوان زمینه گذشت را فراهم کرد این کار با استقبال مردم مواجه می شود کما اینکه از 9 هزار و 206 مورد آزادی زندانی‌های سال گذشته بیش از 56 درصد با رضایت شاکیان ممکن شده است.

وی با اشاره به وجود 2 هزار و 800 زندانی مهریه در زندان‌های کشور تصریح کرد: خانواده‌ها به ویژه جوانان باید در این مورد دقت کنند چرا که مهریه عندالمطالبه است.

معاون ستاد دیه از برنامه ستاد برای افزایش مبلغ تسهیلات مهریه از 20 میلیون تومان به 50 میلیون تومان خبر داد و افزود: کمک به زندانی‌های مهریه باید با دقت انجام شود چرا که رواج مهریه سنگین و کمک گرفتن از ستاد نوعی آفت این موضع محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: جوانانی که به خاطر مهریه زندانی شده‌اند به نوعی سرمایه کشور محسوب می‌شوند از این رو نهایت دقت در قبول تعهدات این چنینی باید انجام شود.

ساری مردم را از صدور چک بی محل و انجام معامله‌های صوری بر حذر داشت و گفت: عدم دقت در این امر موجبات گرفتاری را فراهم می کند.

وی انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از راه‌کارهای پیشگیری از وقوع جرم به ویژه در امور مالی دانست و ادامه داد: همه باید خود را به انجام فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر ملزم کنند تا جامعه شاهد رواج جرائم مالی نباشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: