واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۷۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
گوشه ای از زندگینامه رییس گروه تروریستی داعش

گوشه هایی از زندگی مرموز خلیفه مسلمین جهان!

اطلاعات زیادی درباره ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش که اخیرا اعلام خلافت کرده است در دسترس نیست. ایالات متحده برای سر وی 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده ولی هنوز هویت واقعی وی...
تدبیر24: ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی بن محمد بدری هاشمی قرشی حسینی ملقب به «ابوبکر البغدادی»، سرکرده «دولت اسلامی عراق و شام» که به تازگی به « دولت اسلامی» است که ایالات متحده برای سرش ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. این فرمانده ۴۲ ساله که فردی مرموز خوانده شده به همراه گروه تروریستی اش یکی از بزرگترین تهدیدهای امنیتی خاورمیانه هستند.

خبرگزاری "ان بی سی” به نقل از محافظان اردوگاه بوکا در عراق نوشت: ابوبکر البغدادی در زمان حبس به نظر فردی زیرک می رسید ولی به طور خاص خطرناک نبود. درعین حال جزئیات کمی از زندگی وی در دسترس است.

«ابوبکر البغدادی» یا «ابو دعا» از دید شبه نظامیان افراطی، از یک خانواده مذهبی برخاسته و از یکی از قبایل شریف عراقی، فردی محقق و شاعر و دارای مدرک دکترا از دانشگاه اسلامی بغداد است. به گفته نیروهای محافظ کمپ بوکا در عراق، ابوبکر البغدادی فردی با کاریزما است. یکی از اعضای یک شرکت امنیتی در عراق می گوید ابوبکر البغدادی نام واقعی رهبر گروه تروریستی داعش نیست و او شخصیت سری خود را به خوبی پنهان کرده است. به گفته این مقام عراقی، البغدادی بیش از حد پارانوئید (اختلال شخصیت) دارد.

البغدادی پیشتر عضو شاخه نظامی القاعده در عراق بود. وی اقدامات مسلحانه گسترده‌ای در سوریه در سال ۲۰۱۱  انجام داد و از همین رو از فرصت استفاده کرد و شاخه دیگری با نام «داعش» (دولت اسلامی عراق و شام) را ایجاد کرد تا به منابع نفتی دسترسی داشته باشد.

گفته می‌شود او در سال ۱۹۷۱ در شهر سامرا و در خانواده‌ ای باسواد و در عین حال مذهبی متولد شده است. نام اصلی او را «ابراهیم عواد»، «ابراهیم علی» و «بدری سامرایی» ذکر می‌کنند. طبق گزارش واشنگتن پست، البغدادی فارغ‌التحصیل دوره دکترای علوم اسلامی از دانشگاه اسلامی بغداد است. به نوشته همین خبرگزاری، بغدادی در سال ۲۰۰۵ توسط نیروهای آمریکایی دستگیر و به مدت ۴ سال در اردوگاه بوکا واقع در جنوب عراق بازداشت بوده است. گفته‌های برخی از منابع عربی حاکی از آن است که او در همین محل به تمرین با القاعده پرداخته است. البغدادی بر خلاف رهبران القاعده، سخنرانی و نوار و سندی از خود منتشر نمی‌کند و حتی برای اطرافیان خود هم با نقاب صحبت می‌کند. گفته می‌شود که او تا سال ۲۰۰۳ و پیش از حمله آمریکا به عراق، به کار «وعظ و موعظه» مشغول بوده است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
سلام لطفا نگویید خلیفه ی مسلمین بلکه بگویید ... و ...خداییش قیافش شبیه یزید ومعاویه نیست؟!
نظر شما: