واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
گودرزی:

فدراسیون باید درمورد کی روش نظر بدهد

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تخصص فدراسیون فوتبال گفت: مسؤولان فدراسیون فوتبال باید در مورد ماندن و یا رفتن کارلوس کی روش نظر بدهند و به طور حتم از دیدگاه کارشناسی آنان حمایت خواهیم کرد.
تدبیر24: محمود گودرزی که دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود با بیان اینکه برای نگاه داشتن کی روش هیچ فشاری نباید به فدراسیون فوتبال وارد کرد، افزود: در فدراسیون فوتبال کارشناسان حضور دارند و می توانند بخوبی عملکرد تیم ملی در جام جهانی 2014 را تحلیل و درباره عملکرد کادر فنی نظر بدهند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که مسؤولان فدارسیون فوتبال دلیل اصلی قطع همکاری با کی روش را درخواست مالی این مربی و اینکه فدراسیون توان تأمین آن را ندارد عنوان می کنند، نیز تصریح کرد: فدراسیون با دریافت پاداش فیفا می تواند کی روش را نگاه دارد؛ مشکل آنها پول نیست بلکه بحث آنها عملکرد مربیان و کادر فنی است.
 
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تشکیل کمپین های مختلف پس از دیدار تیم ملی برابر آرژانتین مبنی بر حمایت از کی روش اضافه کرد: اعتقادی به این موضوع ندارم؛ کمپین های تشکیل شده اعتبار علمی ندارد و ما باید به نظر کارشناسان در این باره احترام بگذاریم.
 
به گفته وی، این کمپین ها بیشتر تحت تأثیر احساسات هیجانی است و به هیچ وجه شاخصه علمی ندارد؛ بر همین اساس نباید به آنها بیش از آن توجه کرد؛ همانطور که مشاهده کردیم پس از شکست 3 بر یک تیم ملی برابر بوسنی و هرزگوین از حجم این موارد بشدت کاسته شد.
 
وی ادامه داد: نگاه ما به ورزش، نگاه سیستمی، کلان و علمی است و در آکادمی ها درباره آن بحث و گفت وگو می کنند تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنند.
 
گودرزی درباره ورزش قهرمانی و نقش ورزش همگانی نیز گفت: ورزش همگانی بستر ورزش قهرمانی است؛ ما با پیاده کردن نظام صحیح استعدادیابی، بازیابی ساختار و وارد کردن علوم جدید ورزشی به علم تمرین سعی داریم ورزش قهرمانی خود را قوی تر از گذشته کنیم.
 
به اعتقاد وی، نگاه علمی به ورزش در کشور باید رایج و نگاه سنتی و اعتقاد نداشتن به کار علمی باید کنار گذاشته شود و ما به دنبال فراگیر کردن این نگاه در ورزش قهرمانی با آموزش صحیح در کشور هستیم.
 
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه واگذاری باشگاه های پرسپولیس و استقلال به کجا انجامید و به نظر می رسد در این دولت نیز این مهم اتفاق نمی افتد، نیز تصریح کرد: واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی تکلیف قانونی است؛ ما باید در سال 93 این دو تیم را واگذار کنیم؛ شخصاً باور دارم این دو تیم شاخص های مهمی برای واگذاری سایر باشگاه ها هستند و باید این مهم در مهلت مقرر قانونی انجام شود.
 
به اعتقاد وزیر ورزش و جوانان اگر این دو باشگاه به لحاظ قانونی واگذار شوند، می توانند خودکفا باشند.
 
گودرزی در پاسخ به این سؤال که وزارت ورزش آخرین اقدامی که در این باره کرده چه بوده است، نیز تصریح کرد: آخرین اقدامی که در این خصوص انجام دادیم انتقال این دو باشگاه از وزارت ورزش به وزارت امور اقتصادی و دارایی بود که در روزهای گذشته اتفاق افتاد و ما دیگر درباره این دو تیم نمی توانیم تصمیمی بگیریم و مالک این دو باشگاه در زمان حاضر وزارت امور اقتصادی و دارایی است.
 
وی افزود: بزودی هیأتی متشکل از وزیر ورزش و جوانان، وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر دادگستری شرایط واگذاری را قطعی خواهند کرد و خود این موضوع مبین عزم جدی ما برای واگذاری این دو باشگاه است و امیدواریم اگر این روند درست پیش برود تا پایان شهریور این دو تیم به شرط آنکه مشتریان خوبی داشته باشند، واگذار شوند.
 
گودرزی درباره حساسیت های وزارت ورزش و جوانان در خصوص واگذاری این دو تیم نیز اظهار داشت: این دو تیم طرفداران زیادی دارند و نباید تضعیف شوند چون اسباب شادی مردم را فراهم می کنند؛ ما باید به عقاید مردم احترام بگذاریم و اگر احتمالاً درگذشته در این خصوص تعلل شده و در خصوصی سازی توفیقی نداشتیم، ترسی بوده که از واگذاری های ناموفق داشته ایم.
 
وی تأکید کرد: تا به امروز هر تیم دولتی که واگذار شده است دچار مشکل شده؛ بر همین اساس در و اگذاری این دو تیم حساسیت های خاص خود را داریم و در نظر است این دو تیم در شرایطی واگذار شوند که مطلوب باشد.
 
به گفته گودرزی، در زمان حاضر اختیار این دو باشگاه با وزارت ورزش نیست و وزارت امور اقتصادی و دارایی متولی این دو تیم است و آنها با انتقال آن به سازمان خصوصی از روش های درست و صحیح، امکان انتقال این دو باشگاه را به بخش خصوصی فراهم خواهند کرد.
 
وی درباره پاداش ملی پوشان فوتبال نیز گفت: قرار بود اگر تیم به مرحله حذفی صعود کرد، پاداش قابل توجهی به بازیکنان داده شود که نشد اما با این همه ما منتظر پیشنهاد فدراسیون فوتبال و میزان رضایتمندی آنان از عملکرد بازیکنان و کادر فنی هستیم و به طور حتم با آنان همکاری لازم را خواهیم داشت.
 
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: البته این پاداش به غیر پاداشی است که فیفا به بازیکنان می دهد و فدراسیون باید پاداشی که از سوی فیفا به آنان تعلق گرفته را بدون کم وکاست پرداخت کند؛ چرا که اسباب خشنودی مردم را فراهم کردند.
 
وی درباره صعود تیم ملی والببال به مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال اظهار داشت: به طور ویژه از بازیکنان، کادر فنی و هیأت رییسه فدراسیون والیبال تشکر ویژه می کنم؛ به ویژه شخص رییس فدراسیون که با اعمال یک فکر صحیح و علمی و منطقی این مهم را رقم زدند و امیدواریم این روند ادامه یابد و از اینکه جامعه نسبتاً غمگین ما را شاد کردند، خوشحالم.
 
گودرزی در خاتمه، اعتبارات ورزشی را ناکافی خواند و گفت: این اعتبارات برای ورزش کشور به خصوص در رویدادهای پیش رو کافی نیست و امیدوارم افزایش یابد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: