واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۷۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
احمد شیرزاد:

به جای جبران اشتباهات 8 سال گذشته خود طلبکار شده‌اند

این عده به دلیل اشتباهات وحشتناکی که طی 8 سال گذشته مرتکب شدند و حمایت از دولتی که واقعاً ناکارآمد بود و نتوانست در عمل باری از مشکلات مردم را بردارد و بلکه باری بر روی دوش ...
تدبیر24: آمار هر 9 روز  بحران در دولت اصلاحات به آمار هر روزه هجمه و حمله زبانی به دولت اعتدال تبدیل شده است. دولت تدبیر و امید هر روز از تریبون‌های مختلف مورد حمله افراد گوناگون قرار می‌گیرد؛ یک روز از تریبون نماز جمعه و روز دیگر از تریبون مجلس. این افراد و گروه‌ها کار را به جایی کشانده‌اند که دولت اعتدال را به براندازی نظام محکوم می‌کنند. در همین رابطه پویش گفتگویی را با دکتر احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم و فعال اصلاح طلب انجام داده است که در ادامه می خوانید:

دکتر احمد شیرزاد نماینده مردم اصفهان در مجلس ششم شورای اسلامی در خصوص هجمه های اخیر به دولت گفت: رویکردی که دولت باید در این زمینه پیش بگیرد باید رویکرد متعادل باشد نه باید مطلقاً سکوت کند و نه اینکه به هر حرف و صحبتی عکس‌العمل نشان دهد. وی افزود: وزارت‌خانه‌ها به لحاظ خبری و رسانه‌ای باید فعال باشند و رسانه‌ها را رصد کنند. مسائلی که پیرامون آن وزارت‌خانه یا دستگاه هست با دقت کامل دنبال کنند و در موارد مختلف پاسخ‌های حرفه‌ای و تخصصی تهیه کنند.

شیرزاد ادامه داد: در بخش‌های سیاست کلی در خود ریاست جمهوری به دقت اخبار رسانه‌ها و جهت‌گیری آنها نسبت به دولت رصد شود و هر از چندگاهی پاسخ کلی نسبت به مسائل کلی که خواهی، نخواهی در جامعه مطرح هست باید داده شود.

گله‌گذاری از دولت احمدی‌نژاد لرزه بر اندام این دولت می‌انداخت

به عنوان مثال اولین باری که سبد کالا توزیع شد و ناهماهنگی‌هایی وجود داشت، رئیس جمهور شخصاً عذرخواهی کردند و این بعنی پاسخ مثبت دادن به چیزی که در جامعه طنین دارد و مطرح است. اما گاهی آقایان در گوشه‌ای یا حتی در مجلس یا تریبونی مطلبی را می‌گویند که مطرح نیست و بازتابی ندارد و نمی‌توان خیلی به آن اهمیت داد. قطعاً در این موارد وظیفه دولت پاسخ دادن به این مسائل نیست و پاسخگویی این‌چنینی وظیفه دولت نیست و اینگونه پاسخگویی‌ها چهره‌ای رنجور و نازک‌ دل از دولت نشان خواهد داد که هر گله‌ای لرزه بر اندام او می‌اندازد. دکتر شیرزاد تاکید کرد؛ ما این رفتار را در دولت گذشته از آقای احمدی‌نژاد می‌دیدیم و متاسفانه برخورد او باعث شد که نهاد دولت بسیار زیاد تضعیف شود.

عضو مرکزی جبهه مشارکت اسلامی اظهار کرد: اکنون اگر دولت با صلابت و استحکام گام بردارد و کار خود را انجام دهد بهترین پاسخ به بهانه‌گیری‌ها و اشکال‌تراشی‌ها خواهد بود. دولت باید رفتار منسجم و منطقی و مستحکم خود را داشته باشد. به طور مثال در یک بحث نظری دینی ،هرچند رئیس جمهور خود یک شخصیت روحانی است، اما لباس او لباس دولت است و نیازی به وارد شدن به این بحث‌های نظری نیست. دولت می‌توانست این موضوع را به عنوان یک سوال از صاحب‌نظران مطرح کند و به وضوح از صاحب‌نظران و کارشناسان در جامعه بپرسد که اصولاً وظیفه ارشادی دولت تا کجاست و تا چه حد وظیفه ارشادی  دارد و چه نوع وظایفی، وظایف ارشادی دولت محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس ششم به مثالی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در مورد سیگار و قلیان نیز ،که این روزها پزشکان نامه‌هایی امضا کرده‌اند و مطرح کرده‌اند که به ضرر مردم است، دولت نسبت به سلامت مردم و ترویج معیارهای سلامت وظایفی دارد اما آیا واقعاً دولت وظیفه دارد که وارد هر خانه‌ای شود و ببیند کدام شهروند سیگار یا قلیان می‌کشد یا نه؟ دولت وظیفه تبلیغی-ترویجی دارد اما اینکه این وظایف در چه حوزه‌ای است جای بحث دارد، ضمن اینکه این وظایف حد و حدودی دارد و دولت نمی‌تواند در تک تک رفتار انسان‌ها اثرگذار باشد، حتی اگر بخواهد هم عملی نیست.

به دلیل اشتباهات وحشتناک 8 سال گذشته صحنه افکار عمومی را باخته‌اند و نمی‌خواهند صادقانه تاوان اشتباهات خود را پس دهند/ به جای جبران اشتباهات خود طلبکار هم شده‌اند

وی ریشه اصلی این هیاهوها و تخریب‌ها را در باختن صحنه افکار عمومی توسط عده‌ای دانست و گفت: این عده به دلیل اشتباهات وحشتناکی که طی 8 سال گذشته مرتکب شدند و حمایت از دولتی کردند که نه تنها ناکارآمد بود و نتوانست در عمل باری از مشکلات مردم را بردارد، بلکه باعث شد تا باری بر روی دوش جامعه بگذارد و نظام سیاسی ما را مساله‌دار و متضرزر کرد، این ها نمی‌خواهند صادقانه تاوان اشتباهات خود را پس دهند و امروز در صحنه افکار عمومی باخته‌اند و متضرزر شده‌اند.

دکتر شیرزاد گفت: این عده تنها راه خود را در این می‌بینند که فرار به جلو داشته باشند و با هجوم به دولت حس طلبکار را بگیرند. در واقع این آقایان 8 سال بدهی به جامعه دارند و صورت‌حساب اشتباهات 8 سال گذشته خود را باید پرداخت کنند اما این عده نه تنها گامی برنمی‌دارند بلکه طلبکار هم شده‌اند که چرا جامعه بدون اجازه آنها دولت دیگری را انتخاب کرده است.

دولت خود بخشی از نظام است

این فعال اصلاح طلب در خصوص به سوال خبرنگار پویش مبنی بر اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه دولت اعتدال براندازنده نظام است توضیح داد: این موضوع مانند این است که بگوییم چاقویی دسته خود را بریده است. مگر نظام غیر از این نهادهای حکومتی است. مجلس، قوه قضائیه و دولت ارکان‌های این نظام را تشکیل می‌دهند و اینکه گفته شود دولت بر ضد مصالح نظام قدم برمی‌دارد شوخی است، زیرا دولت خود بخشی از نظام است و این جمله معنی‌دار نیست. دکتر شیرزاد تشریح کرد: اگر منظور این است که قدم برداشتن دولت بر ضد خود آنهاست، این افراد ربطی به نظام ندارند؛ ممکن است گوشه چشمی به نظام داشته باشند اما معنی ندارد کسی خود را عین نظام بپندارد حتی اگر نماینده مجلس باشد یا مقامی در دستگاه قضایی.

عضو مرکزی جبهه مشارکت اسلامی ادامه داد: اگر این افراد فکر می‌کنند رفتار دولت تضادی با بخش دیگری از نظام دارد به معنای برانداز بودن یا ضد نظام بودن نیست، همه جای دنیا در یک نظام حکومتی ممکن است نظرات مختلفی ائتلاف کرده باشند و کشور را اداره کنند. در ارگان‌های نظام نیز اکنون وضع به همین گونه است، ممکن است قاضی در قوه قضائیه تحلیلی داشته باشد که با نظر رئیس جمهور متفاوت باشد اما به این معنا نیست که آن قاضی یا رئیس جمهور ضد نظام هستند.

تا جایی که هر مقام اجرایی، قضایی و تقنینی تخلفی نکرده است نظر او محترم است، شیرزاد با بیان این نکته افزود: اما اگر کسی تخلفی کرد آن تخلف باید طبق قانون رسیدگی شود اما اینکه کسی تحلیل کلی از خود داشته باشد که فلانی برخط است، دیگری در خط و کسی دیگر بی‌خط است یا ضد خط و حرف‌هایی که در 35 سال گذشته ما از برخی شنیده‌ایم و متاسفانه راه به هیچ جایی نبرده‌ایم.

رسانه‌ها اظهارات خلاف واقع نمایندگان مجلس را افشا و برجسته کنند

وی تاکید کرد: دولت باید اخبار و اطلاعات خود را ارائه دهد و اطلاعات خود را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد و بیش از آن دولت حق ندارد در مقابل اظهارنظر ولو غلط یک نماینده مجلس اقدامی کند زیرا نماینگان مجلس الان رسمیت دارند و قانونی هستند و کار نماینده مجلس نیز اظهارنظر است که ممکن است مورد پسند واقع نشود اما خبرنگاران و مردم حق دارند نسبت به صحت و سقم نظرات نمایندگان نظر دهند و آن نماینده حق تعرضی ندارد.

شیرزاد در پایان گفت: بنابراین من فکر می‌کنم بهترین کاری که باید انجام داد این است که رسانه‌ها مواردی که نماینده حرف خلاف واقع می‌زند را افشا و برجسته کنند. کسانی به آن نماینده در حوزه انتخابیه خود توجه دارند. وقتی نماینده‌ای حرف سخیف و خنده‌داری می‌زند حق اوست که با بی‌اعتنایی افکار عمومی مواجه شود و اعتبار مردم به او در دوره‌های بعد کم شود. اکنون که به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم نورافکن انداختن بر روی اظهارات درست یا غلط نمایندگان می‌تواند اقدام موثری باشد که کار رسانه‌هاست.
منبع: پویش
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
0
0
کاش شیرزاد دنبال کار خود میرفت وبیشتر اشوب راه نمی اندا خت واشدکمی فکر جواب دادن خود در اخرت ب
نظر شما: