واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

آماری از درآمد صداوسیما با فوتبال

صدا و سیما بیشتر از همه فدراسیون‌ها و نهادهای ورزشی از برگزاری مسابقات فوتبال درآمد دارد.
تدبیر24:فرارو در ادامه نوشت: فدراسیون فوتبال بارها اعلام کرده بودجه کافی برای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش در اختیارش نیست. به گفته رئیس فدراسیون فوتبال، کی‌روش برای خود و دستیارانش مجموعا 16 میلیارد تومان درخواست کرده است. پرسپولیس و استقلال هم برای تامین بودجه فصل آینده‌شان قراردادی 30 میلیاردی بسته‌اند و بدهی زیادی دارند. در این شرایط، صدا و سیما درآمد هنگفتی از پخش مسابقات ملی و باشگاهی بدست می‌آورد.

حق پخش تلویزیونی در همه کشورها یکی از راه‌های اصلی درآمدزایی تیم‌های باشگاهی و ملی است. در بعضی کشورها مثل ایتالیا، حق پخش تلویزیونی مهمترین راه درآمد باشگاه‌ها محسوب می‌شود اما در ایران این درآمد بیشتر متعلق به صدا و سیماست. بر اساس برآوردهای تقریبی، صدا و سیما سالیانه بین 250 میلیارد تا 400 میلیارد تومان از پخش تلویزیونی لیگ برتر درآمد دارد.

درآمدی که بخش اعظم آن متعلق به بازی‌های دو تیم مطرح پایتخت است. با این وجود، این باشگاه‌ها فقط مبلغی نزدیک به یک میلیارد تومان از حق پخش تلویزیونی دریافت می‌کنند.

در بازی‌های ملی هم بر اساس برآوردها صدا و سیما از پخش سه بازی تیم ملی ایران بیش از 200 میلیارد تومان درآمد داشته است. شبکه سه در تمام 15 دقیقه بین دو نیمه بازی ایران و آرژانتین آگهی بازرگانی پخش می‌کرد.

سایت خانواده ورزش به نقل از رضا نامی درباره درآمد تلویزیون از بازی‌های ایران در جام جهانی نوشته: «صدا و سیما خیلی پکیج خوبی را برای جام جهانی فروخته، من با چند شرکت تبلیغاتی که جلسه داشتم برآورد کلی آنها با این که جزییات را نمی دانند حدود 60 میلیارد تومان برای بازی ایران و نیجریه، 75 تا 80 میلیارد برای ایران - آرژانتین و همین حدود هم برای ایران - بوسنی بود. حساب دو دو تا چهار تایش می شود: 210 میلیارد تومان فقط از بازی های ایران و فقط در شبکه سه سیما.»

در اغلب کشورها، فدراسیون‌ها برای فروختن مسابقات باشگاهی و ملی به شبکه‌های مختلف مختارند اما در ایران صدا و سیما تنها رسانه تصویری قانونی است. بنابراین فدراسیون فوتبال مجبور است تحت هر شرایطی، مسابقات را به این سازمان واگذار کنند. واگذاری که سود چند صدمیلیاردی برای صدا و سیما و درآمدی ناچیز برای باشگاه‌ها دارد.

منبع: فرارو
برچسب ها: صداوسیما تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: