واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
واكنش مشاور روحاني به ماجراي پول دانشگاه احمدي‌نژاد

برداشت «16 میلیارد تومان» مجرمانه است

انتقال 16 میلیارد تومان از حساب نهاد ریاست جمهوری به دانشگاه ایرانیان در روز مراسم تحلیف حسن روحانی را عملی مجرمانه توصیف کرد و گفت: ...

تدبیر24: روزهاي گذشته خبري منتشر شده بود که حکایت از انتقال میلیاردی پول از حساب دولت به دانشگاه احمدی نژاد داشت. در روز 13 مرداد امسال، یعنی روز تحلیف حسن روحانی ، مبلغ 16 میلیارد تومان از ذی‌حسابی دولت به حساب دانشگاه بین المللی ایرانیان واریز شده است. بلافاصله پس از انتشار این خبر، رسانه ها به گمانه زنی درباره جزئیات این مبلغ پرداختند. این اخبار درحالی منتشر شد که یک سایت خبری با انتشار یک سند (که قسمت هایی از آن پاک شده است) از صورتحساب بانکی دانشگاه محمود احمدی نژاد،مدعی شده است این مبلغ طی یک فقره چک به مبلغ 160 میلیارد ریال از ذی حسابی نهاد ریاست جمهوری به حساب کوتاه مدت بانک ملت به شماره 4701686495 به نام دانشگاه غیردولتی، غیرانتفاعی جامع بین المللی ایرانیان(یعنی همان حسابی که احمدی‌نژاد در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی اش به مردم اعلام کرد) واریز شده است. انتشار این اخبار سبب شد تا رسانه ها به موضوع حساس شوند. همچنين اعلام شد دیوان محاسبات کشور برای بررسی این موضوع وارد عمل شده است. حميدرضا بقايي معاون اجرايي محمود احمدي‌نژاد، زمانی که از پیگیری های دیوان مطلع می‌شود با این کارشناسان تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند که ما 16 میلیارد تومان را به حساب دولت بر می‌گردانیم ولی تا این لحظه هنوز مبلغی برگردانده نشده است. حاشيه هاي اين ماجرا ادامه داشت تا اينكه عصر ديروز اكبر ترکان انتقال 16 میلیارد تومان از حساب نهاد ریاست جمهوری به دانشگاه ایرانیان در روز مراسم تحلیف حسن روحانی را عملی مجرمانه توصیف کرد و گفت:این انتقال غیر قانونی بوده و در هیچ ماده و تبصره قانونی به دولت دهم اجازه چنین انتقالی داده نشده است. مشاور رئیس‌جمهور کشورمان گفت: شخص آقای جهانگیری به عنوان معاون اول رئيس‌جمهور، مسئول پیگیری واریز 16 میلیارد تومان به حساب دانشگاه ايرانيان احمدی‌نژاد است. اکبر ترکان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی‌مجلس شورای اسلامی‌(خانه ملت) انتقال 16 میلیارد تومان از حساب نهاد ریاست جمهوری به دانشگاه ایرانیان را مصداق عمل مجرمانه و خلاف قانون توصیف و تصریح کرد: جهانگیری مجرمانه بودن این عمل را تایید کرد و به آن رسیدگی می‌کند. مشاور ارشد رئیس جمهور تاکید کرد:گزارشي از بررسی ساختار این دستگاه به رئیس جمهور ارائه می‌شود.
اطلاعيه روابط عمومي دانشگاه ايرانيان: پول دولت را پس داديم
ساعاتي پس از انتشار سخنان اكبر تركان در رابطه با برداشت مجرمانه پول از حساب دولت به نفع دانشگاه ايرانيان، روابط عمومي اين دانشگاه در اطلاعيه اي مبهم، اظهار داشت كه مبلغ كمك دولت به دانشگاه را برگردانده است. به‌گزارش فارس، در این اطلاعیه تصریح شده کمک انجام شده به دانشگاه از سوی دولت گذشته طبق موازین قانونی و با مصوبه هیات وزیران و البته امری مرسوم در دولت‌ها بوده و اموال دانشگاه ایرانیان نیز در صورت انحلال متعلق به دولت خواهد بود. در بند ديگري از اين اطلاعيه بدون اشاره به ميزان پول و نوع برداشت آن اشاره شده است: بر خلاف آنچه در خبرهای مورد اشاره آمده است، کمک انجام شده به دانشگاه ایرانیان بر طبق موازین قانونی و بر اساس مصوبه دولت صورت گرفته و جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد در آخرین مصاحبه تلویزیوني خود آن را اعلام کردند. همچنين در پايان اين اطلاعيه آمده است: از این رو ضمن ارسال درخواست خدمت ریاست محترم دولت یازدهم برای صدور دستور کمک به دانشگاه، از افراد خير و نیکوکار و عموم مردم عزیز دعوت می‌نماید کمک‌های نقدی خود را به حساب 999 بانک ملت (یا کارت به شماره 7727-7011-3377-6104) و نیز حساب 88 بانک ملی در سراسر کشور واریز نمایند؛ به زودی محل مراجعه برای اعطای سایر کمک‌ها نیز اعلام خواهد شد.
كمك دولت دهم به رئيس و رفقا
با توجه به حواشي فراوان پيرامون 16 ميليارد و نوع برداشت اين مبلغ از حساب رياست جمهوري آن هم در روز تحليف، بايد از آقايان دولت دهم پرسيد اگر اين جنجال‌ها پيرامون موضوع شكل نمي‌گرفت و برداشت از حساب رياست جمهوري علني نمي شد باز هم به فكر پس دادن پول مي افتادند؟ در اطلاعيه فوق گفته شده اختصاص اين مبلغ قانوني و با تصويب دولت بوده است، دولت نهم و دهم به سادگي به احمدي‌نژاد و رفقا كمك مالي مي كرده است؟ به نظر می‌رسد دولتمردان کابینه دهم، این بار چالش جدی‌تری پیش روی خود می‌بینند. چالشی که انتظار می‌رود با پاسخ های مسئولان دولت احمدی‌نژاد و دانشگاه ایرانیان، این شائبه ها به خوبی روشن و شفاف کند.

منبع:روزنامه قانون

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: