واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
نگاهی به دو سریال رسانه ملی در ماه رمضان

دیدن سریال با کیفیتم آرزوست!

تدبیر24 - عاطفه کربلایی: سيما مثل هرسال امسال هم سريال‌هايي را در ايام ماه رمضان پخش مي‌کند. در بين اين مجموعه‌هاي مدينه و هفت سنگ از جهاتي قابل تامل است. در شرايطي که ماه رمضان به نام مهماني خدا شناخته مي‌شود و در اين ماه افراد به معنويت گرايش بيشتري دارند ولي تلويزيون در اين ماه مبارک هم از پخش سريال‌هاي سراسر پرخاشگري، توهين و تحقير دست برنمي‌دارد.
 انگار مردم در اين ماه مبارک هم بايد شاهد انواع و اقسام تنشها و خشونت‌ها باشند. نمونه چنين رويکردي را در سريال مدينه سيروس مقدم شاهد هستيم. انگار مردم بايد در همه فصول و ماه‌هاي سال شاهد دوره کردن آسيب‌هاي اجتماعي جامعه ايران باشند و يک ماه هم به آنها فرصت تنفس داده نشود.
البته سريال هفت سنگ – که در حال پخش از شبکه سه است- از مدينه خبرسازتر بوده است. اين سريال به علت کپي کاري از سريال modern family با واکنش‌هاي مختلفي روبرو شده و برخي افراد، سازندگان آن را به باد انتقاد گرفته‌اند و حتي نشريه تايم آمريکا هم به آن پرداخت. البته الهام از يک فيلم سينمايي يا سريال تلويزيوني کار متداولي است اما تقليد نعل به نعل از سريالي که با فرهنگ ايراني و باورهاي اسلامي زمين تا آسمان متفاوت است،کار پسنديده اي نيست و بر ميزان باورپذيري مخاطب تاثير منفي مي‌گذارد.
مجموعه‌سازي تلويزيون در شرايطي به اين روز افتاده است که سال‌هاي نه چندان دور، سيما براي بقاي خود آنتن فروشي نمي‌کرد و ساعت‌هاي پربيننده خود را به قرعه کشي چاي و برنج اختصاص نمي‌داد، اما با سريال‌هايي در مناسبت‌هايي مانند ماه مبارک رمضان به خانه‌ها مي‌آمد که خانواده‌ها را دور خود جمع مي‌کرد و در بستر درامي پرکشش،آموزه‌هاي اخلاقي را به مخاطبان يادآور مي‌شد اما با روندي که در پيش گرفته است ، ديدن سريال‌هاي با کيفيتي مانند ميوه ممنوعه، صاحبدلان و او يک فرشته بود در حال تبديل شدن به آرزوست!
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: