واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

ایران اوباما را فریب می دهد

برداشته شدن تحریم‌ها باید تحت قوانین خاص و زیر نظر کنگره باشد و در صورت تسلیم نشدن ایران در قبال قطعنامه‌های سازمان ملل، افزایش تحریم‌ها و احتمال حمله نظامی آمریکا متوجه این کشور خواهد بود.»
تدبیر24:وب‌ سایت روزنامه "واشنگتن‌ پست" (Washingtonpost) در نوشتاری به قلم "جنیفر روبین"  تحلیل‌گر مسائل ایران به موضوع گفتگوهای هسته ای ایران و پرداخت.

این روزنامه آمریکایی نوشت: «علاوه بر این‌که در این زمان مردم آمریکا، اوباما را به‌عنوان بدترین رئیس‌جمهور بعد از جنگ جهانی دوم انتخاب کرده‌اند، ایالات‌ متحده بدترین دوران سیاست خارجی خود را می گذراند که برای آمریکا به معضل بزرگی در روابط بین‌الملل تبدیل‌شده است، مخصوصاً وقتی بحث مواجه با یک دشمن کینه‌ توز (ایران) درمیان باشد.

حدود سه هفته دیگر تا پایان توافق موقت فاصله نداریم در همین زمان می‌بینیم که جان کری وزیر امور خارجه در مقاله‌ای بی‌مزه و بی‌ثمر از ایران درخواست می‌کند که عاقلانه بی اندیشد.»

واشنگتن پست با بیان اینکه "متأسفانه دیگر رهبران ایران حرف‌ها و تهدیدات جان کری را باور ندارد" می افزاید: «بعد از این که سوریه خط قرمزها را شکست و از سوی آمریکا واکنشی نشان داده نشد، ایران بیش از پیش به ناتوانی های آمریکا پی بردند. علاوه بر این مشکلات ایالات‌ متحده در مقابل ایران سخت‌تر شده است چراکه درهای تجارت کم‌کم به روی ایران در حال باز شدن است.

شرکت‌ها کمپانی‌های بزرگ برای ورود به ایران دندان‌تیز کرده‌اند چراکه ایران را کشوری با 80 میلیون جمعیت، بزرگ‌ترین بازار خاورمیانه می‌بینند. اکثر جوانان زیر 30 سال این کشور، به‌خوبی آموزش‌ دیده‌اند و با فناوری‌ های مختلف آشنایی دارند و علاوه بر این‌ها ایران چهارمین رتبه نفتی اثبات‌شده و دومین رتبه گازی جهان را دارا است.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد: به دلیل توانمندی های ایران، بعید است که این کشور به حرف جان کری گوش کند و بخواهد عاقلانه تصمیم بگیرد به‌طوری‌که دیپلمات‌ها می‌گویند که ایران هنوز نشانه‌ای از آمادگی برای تعطیل کردن زیرساخت‌های هسته‌ای از خود نشان نداده است، این در حالی است که شرکت‌ها آماده‌ اند تا با برداشته شدن تحریم‌ها وارد ایران شوند.»

جنیفر روبین تحلیلگر واشنگتن پست می افزاید: «دموکرات‌ها و جمهوری خواهان از سویی و اسرائیل و متحدان عرب ما از سوی دیگر، به‌شدت نگران هستند که چون رئیس‌جمهور بسیار ضعیف است با ایران یک توافق‌نامه احمقانه را امضا کند، به‌طوری‌که تحریم‌ها برداشته شود و تأسیسات هسته‌ای ایران به فعالیت خود ادامه دهند. حتی برخی پا را فراتر گذاشته‌ و می‌گویند که اوباما، غنی‌سازی ایران را پذیرفته و قبول کرده است که تحریم‌ها برداشته شود.»

نویسنده واشنگتن پست در پایان تصریح کرد: «اگر صادقانه بخواهم بگویم از آنجایی‌که اشتیاق برای حمایت از تحریم‌های ایران در سطح بین‌المللی کم‌رنگ شده است و احتمال گول خوردن اوباما برای امضای توافق بد وجود دارد و برداشته شدن تحریم‌ها هم به‌راحتی برگشت‌پذیر نیست.

برداشته شدن تحریم‌ها باید تحت قوانین خاص و زیر نظر کنگره باشد و در صورت تسلیم نشدن ایران در قبال قطعنامه‌های سازمان ملل، افزایش تحریم‌ها و احتمال حمله نظامی آمریکا متوجه این کشور خواهد بود.»

منبع: جام نیوز
برچسب ها: ایران تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: