واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

تحرکات تازه اروپا برای حذف دلار

فرانسه با اشاره به عواقب مبادله با دلار خواستار خروج اروپا از «مبادلات با دلار» به دلیل سوءاستفاده‌های واشنگتن از این ابزار شد.
تدبیر24:وزیر امور مالی فرانسه بعد از جریمه بزرگترین بانک این کشور «پاریباس» گفت: جریمه 8/9 میلیارد دلاری این بانک نشانه‌ای است که بانک‌های اروپایی باید دلار را از تبادلات مالی خود بیرون کنند.

مایکل اسپاین اظهار داشت: اینکه با استفاده از دلار جهان به خواسته‌های آمریکا نزدیک می‌شود باید انگیزه اروپا را به جایگزین کردن یورو به جای دلار بیشتر کند.

وی افزود: مقامات آمریکایی به دلیل اینکه تبادلات مالی بزرگترین بانک فرانسوی با دلار بود، آنرا ردیابی کرده و جریمه کردند.

اسپاین گفت: مبادله با دلار باعث شده است که برای ارتقای ضریب امنیتی که از طریق کلیرینگ سیستم کامپیوتری استفاده می‌شود اطلاعات در اختیار آمریکا قرار گیرد.

وزیر امور مالی فرانسه ادامه داد: این فرآیند موجب می‌شود که کشورهایی که از طریق دلار مبادله می‌کنند اطلاعاتشان به دست آمریکا برسد، همان اتفاقی که برای بانک پاریباس فرانسه افتاد.
جروم اسگارد، استاد دانشگاه پاریس نیز می‌گوید، جریمه بانک پاریباس فرانسه نشان داد که چطور آمریکا از دلار برای اعمال نفوذ سیاسی استفاده می‌کند.

وی همچنین گفت: آنچه مسلم است بین حکم دادگاه و بخش مالی سنخیتی وجود ندارد.

بانک پاریباس فرانسه که اخیرا 8/9 میلیارد دلار از سوی آمریکا جریمه شده، متهم است با کشورهای تحت تحریم آمریکا نظیر کوبا، سودان و ایران مبادلات تجاری داشته است.

پس از بازرسی‌های صورت گرفته بالغ بر 100 میلیارد دلار مبادلات تجاری این بانک با دیگر کشورها، مشخص شد 30 میلیارد دلار آن با کشورهای تحت تحریم آمریکا بوده است.پیش از این مقامات فرانسوی اعلام کرده بودند جریمه و محرومیت اعمال شده علیه این بانک می‌تواند مبادلات تجاری فرانسه و اتحادیه اروپا را با اخلال مواجه کند و بر مبادلات نفتی حوزه یورو تاثیرگذار باشد.

در همین حال مدیر اجرایی بزرگترین شرکت نفتی فرانسه در جدیدترین واکنش مقامات فرانسوی به انجام مبادلات با دلار گفت: دلیلی وجود ندارد که برای خریدهای نفتی از دلار استفاده کنیم.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، کریستوفردی مارگری ادامه داد: منطقی است که استفاده از دیگر ارزها در مبادلات خارج از آمریکا را توسعه دهیم.

وی در حاشیه یک کنفرانس اقتصادی در فرانسه به خبرنگاران توضیح داد: هیچ چیزی، هیچ‌کسی را از انجام پرداخت‌های نفتی به یورو منع نمی‌کند. قیمت هر بشکه نفت به دلار تعیین می‌شود. یک پالایشگاه می‌تواند این قیمت را دریافت کند و با استفاده از نرخ مبادله یورو در برابر دلار در هر روز، توافق کند تا پول این نفت را به یورو بپردازد.این اظهارات از سوی رئیس بزرگ‌ترین شرکت نفتی فرانسه، جدیدترین واکنش به جریمه 8/97 میلیارد دلاری آمریکا برای بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریباس به علت انجام مبادلات دلاری در کشورهای مواجه با تحریم‌های آمریکا است.

بحث جایگزینی یورو به جای دلار در مبادلات نفتی، دوشنبه در نشست وزرای دارایی منطقه یورو در بروکسل مطرح می‌شود. این بررسی‌ها شامل برخی اقلام دیگر هم می‌شود که از نظر اروپایی‌ها بهتر است با یورو مبادله شوند.
برچسب ها: دلار تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: