واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

اول استعلام بعد خرید املاک قولنامه‌ای

برخی سازندگان مسکن و افراد سودجو به منظور کسب منفعت مضاعف اقدام به ساخت املاک به صورت قولنامه‌ای و فروش این املاک می‌کنند؛ در حالی که به استناد قانون کمیسیون ماده 100 این املاک تخریب یا سازندگان متخلف جریمه سنگین می‌شوند.
تدبیر24: معاون اداری مالی منطقه شش شهرداری کرج گفت: تعدادی از هموطنان ما برای خرید املاک قولنامه‌ای به دام سازندگان متخلف افتاده و حاصل یک عمر زندگی خود را به علت عدم آگاهی در معامله و ناآشنایی با قوانین خرید و فروش بر باد داده و ضررهای جبران‌ناپذیری به خود و خانواده وارد می‌کنند.

حسین دقیقیان روز گذشته(16 تیر)، در جمع خبرنگاران اطلاع رسانی از وضعیت ساختمان‌های قولنامه‌ای برای کمک به خریداران و هشدار به سازندگان املاک قولنامه‌ای مبنی بر رعایت قانون را مهم ارزیابی کرد.

وی افزود: خریداران املاک قولنامه‌ای پیش از هرگونه معامله برای جلوگیری از ضرر و زیان باید از شهرداری استعلام نمایند.

دقیقیان گفت: برخی سازندگان مسکن و افراد سودجو به منظور کسب منفعت مضاعف اقدام به ساخت املاک به صورت قولنامه‌ای و فروش این املاک می‌کنند؛ در حالی که به استناد قانون کمیسیون ماده 100 این املاک تخریب یا سازندگان متخلف جریمه سنگین می‌شوند.

وی ادامه داد: این فروشندگان با اغفال خریداران این موضوع را در حین معامله کتمان می‌کنند.

این مسئول انجام این گونه اقدامات توسط برخی سازندگان غیرمسئول را غیرشرعی و غیرقانونی خواند و یادآور شد: در این خصوص بارها به شهروندان اعلام شده که قبل از خرید آپارتمان‌های قولنامه‌ای، از وضعیت بدهی‌های آن آگاه شوند.

وی در پایان ضمن هشدار به خریداران و فروشندگان از برخورد قانونی شهرداری با قانون‌گریزان و متخلفان خبر داد و گفت: عواقب بعدی و ضرر و زیان آن بر عهده خود خریداران و فروشندگان است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: