واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۲۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵

هجدهم تیر در تاریخ معاصر ایران

امروز چهارشنبه برابر با هجدهم تیر 1393 هجری خورشیدی، یازدهم رمضان 1435 هجری قمری، نهم جولای سال 2014 میلادی است. 34 سال پیش در چنین روزی، کودتای نوژه علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران کشف و خنثی شد.
تدبیر24: مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران در این روز، به شرح زیر است:





18 تیر 1387

شیخ علی پناه اصلانی اشتهاردی عالم برجسته و صاحب آثاری چون القرآن و العقل، ایضاح الفواید، مجمع الفایده و البرهان فی شرح ارشاد الاذهان و مدارک العروه در 91 سالگی درگذشت.



18 تیر 1381

آیت اللّه سیدکاظم اخوان مرعشی استاد برجسته ی حوزه ی علمیه ی مشهد و صاحب آثاری چون مناسک حج، حاشیه بر عروة الوثقی، شرح عروة الوثقی و تقریرات درس فقه آیت اللَّه بروجردی در 83 سالگی درگذشت.



18 تیر 1359

کودتای نوژه علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران کشف و خنثی شد. خلبان مأمور در انجام حمله به خانه امام خمینی، دچار تردید شد و به حضور آیت‏اللّه خامنه‏ای رفت تا عملیات را افشا کند. بدین ترتیب با پیگیری مسوولان کودتا خنثی و عوامل آن دستگیر شدند.



18 تیر 1359

200 عضو کنگره آمریکا در نامه ی مشترکی به مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان خواستند موضوع آزادی گروگان های آمریکایی در تهران را در اولویت قرار دهند.



18 تیر 1354

حزب رستاخیر به 2 جناح ترقی خواه و لیبرال سازنده تقسیم شد. جمشید آموزگار به عنوان رییس جریان ترقی خواه و هوشنگ انصاری رییس جناح لیبرال سازنده انتخاب شد. این انتخاب نشانه می داد که پس از هویدا یکی از این 2 تن به نخست وزیری خواهد رسید.



18 تیر 1344

ژنرال اکهارت رییس هیأت رایزنی نظامی آمریکا در پایان مأموریتش در گفت و گویی گفت : خلبانان ایرانی در جنگ های کنگو به طور تحسین آمیزی فعالیت کردند و مورد تأیید سازمان ملل قرار گرفتند.



18 تیر 1334

پس از انتصاب هندرسن به معاونت وزارت امور خارجه آمریکا «سلدرون چ. م» به جای وی به عنوان سفیر جدید آمریکا در ایران معرفی و وارد تهران شد.



18 تیر 1332

لایحه ی 15 ماده یی تشکیل و اختیارات کمیسیون امنیت اجتماعی به تصویب رسید. برپایه ی نخستین ماده ی این لایحه، فرمانداری هر حوزه، می بایست یک هیات دایمی به نام کمیسیون امنیت اجتماعی با حضور فرماندار، دادستان، رییس اداره ی دارایی، شهربانی و ژاندارمری تشکیل دهد.



18 تیر 1311

مسجد وکیل شیراز در استان فارس در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.



18 تیر 1299

میرزا کوچک خان جنگلی یک ماه پس از اعلام حکومت جمهوری در گیلان در اعتراض به بدقولی اعضای حزب عدالت وابسته به روسیه که برخلاف توافق قبلی مبنی بر خودداری از تبلیغات کمونیستی، به ترویج مرام کمونیسم در شهر رشت پرداختند، از این شهر خارج و به فومن رفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: