واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۸۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
مصطفی ایزدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب

تندروها و نگرانی‌هایشان!

نکند وزیر منسوب به شما، دغدغه معیشت و ازدواج و بیکاری جوانان کشورمان را نداشت؟ ناراحتی شما از چیست؟ از اینکه علی جنتی دلسوز جوانان است؟ یا اینکه چرا مردم به حسن روحانی رای دادند تا . . .
تدبیر24: تندروهای جناح راست یک روزنامه اصلی دارند که بیش از دو دهه، نه‌تنها رقیبان خود را برنمی‌تابد بلکه به‌طور مرتب و به شیوه‌های ناپسند مخالفان سیاسی و فکری خود را هتک می‌کند. این روزنامه به نمایندگی از طرف دلواپسان و هواداران پروپاقرص رئیس دولت‌های نهم و دهم، مدت‌هاست وزرای شاخص را به بهانه انتقاد از گفتار و رفتار دولتمردان کابینه حسن روحانی، هر آنچه دوست دارد، می‌نویسد و دل شکست‌خوردگان انتخابات خرداد 92 را شاد می‌سازد. از لابه‌لای نوشته‌ها و اخبار مثلا انتقادی روزنامه خاص نکاتی به‌دست می‌آید که می‌توان این نکات را به‌عنوان ریشه افکار دست‌اندرکاران آن به حساب آورد و از عمق دیدگاهشان نسبت به مسائل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی آگاه شد. مثال: پس از اینکه علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدگاه‌های خویش را در موضوعات متعدد اجتماعی و فرهنگی ارائه کرد و از گرفتاری‌های نسل جوان، از جمله مشکلات اقتصادی و بیکاری و ازدواج آنها سخن گفت، مدیران روزنامه مذکور برآشفت و در ستون اخبارویژه خود، درخصوص سخنان آقای جنتی، دیدگاه این جماعت تا حدی روشن می‌شود، اگرچه این رویه، سال‌هاست که براهل معرفت پوشیده نیست.

1- این روزنامه از وزیر ارشاد پرسیده: «به‌خاطر داشتن دغدغه اقتصاد باید در حوزه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی ولنگاری پیشه کرد؟ عین جمله‌ای را که  این روزنامه از آقای جنتی نقل کرده، این است: «نگرانی ما با نگرانی شما [منتقدان دولت] متفاوت است. شما نگران این هستید که چرا يک خانم در شهر ساپورت پوشيده ما هم معتقديم که بايد دولت در اين زمينه روش‌هايي را براي اصلاح در پيش بگيرد؛ اما نگراني ما نگراني وضع اقتصادي و جوانان است که با مشکل ازدواج، مسکن و شغل درگيرند و اين ام‌الفساد مشکلات شده است». از کجای این عبارات برمی‌آید که چون جوانان مشکل بیکاری، مسکن و ازدواج دارند، باید در حوزه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی ولنگاری پیشه کرد؟ آیا این شیوه مطابق با اخلاق رسانه‌ای است؟ به‌نظر می‌رسد علاقه‌مندان و وفاداران به دولت قبل، دوست دارند که مشکل ازدواج و مسکن و شغل جوانان هرگز به پیش کشیده نشود چون در این رابطه متهم اصلی بروز این مشکلات خودشان هستند که سینه‌چاک رئیس دولتی بوده و هستند که با سوءمدیریت خود ما را به اینجا رسانید. سوال: اگر جوانان کار داشتند و خانواده تشکیل داده بودند، فرصت و انگیزه خیابان‌گردی با سرووضعی که امروزه شاهد آن هستیم، داشتند؟ شما که این همه امکانات دارید، این همه کتاب و نشریه منتشر می‌کنید، خود را متولی حل‌وفصل مسائل فرهنگی می‌دانید، اگر راست می‌گویید و دغدغه حجاب دختران دارید، چرا مطالب خود را روی این موضوع متمرکز نمی‌کنید؟ در کارنامه‌تان یک مقاله جوان‌پسند با ادبیات مهربانانه، خطاب به بدحجابان نوشته‌اید که خود را اصلاح کنند؟ کی وکجا؟

2-‌ چون آقای جنتی که دانش‌آموخته حوزه علمیه و از مدیران فرهنگی باسابقه کشور می‌باشد، به‌دلیل اینکه دغدغه بیکاری، مشکلات جوانان را هم در کنار مصائب و مسائل فرهنگی و هنری دارد، به‌زعم این روزنامه نباید وزیر ارشاد می‌بود، اما فردی که سابقه فعالیت فرهنگی‌اش، نوشتن چند سرمقاله دراین روزنامه داشته ، می‌تواند وزیر ارشاد دولت نهم باشد! نکند وزیر منسوب به شما، دغدغه معیشت و ازدواج و بیکاری جوانان کشورمان را نداشت؟ ناراحتی شما از چیست؟ از اینکه علی جنتی دلسوز جوانان است؟ یا اینکه چرا مردم به حسن روحانی رای دادند تا علی جنتی، وزیر ارشاد شود؟

3-‌ نویسندگان این روزنامه  آقای جنتی را متهم به «دنباله‌روی جریان ناتوی فرهنگی» کرده چون ایشان از آزادی ماهواره و اینترنت دفاع نموده، نمی‌تواند درباره فساد اخلاقی و بنیان خانواده ابراز نگرانی کند! سوال: اگر کسی گفت با اصلاح قانون استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای، نگذارید قانون‌شکنی در جامعه ایران نهادینه شود این دفاع از بی‌بندوباری است؟ سالانه ده‌ها و بلکه صدها میلیارد تومان صرف مبارزه با دیش‌های ماهواره می‌کنید یا برای فیلترکردن کانون‌های اطلاع‌رسانی مجازی هزینه می‌پردازید، چقدر توانسته‌ایم مردم را از دیدن ماهواره و اینترنت باز دارید؟

4- نویسندگان این روزنامه خاص، بدون توجه به سخنان مفصل آقای علی جنتی درخصوص اخلاق و فرهنگ و هنر و دغدغه‌های زیادی که در این زمینه دارد و افول ارزش‌های معنونی و اخلاقی و فرهنگی که عموما محصول فعالیت نهادهای گوناگون فرهنگی و تبلیغاتی همسو و دراختیار جناح اصولگراست، گریزی هم به «برخی دستگاه‌های دولتی و از جمله وزارت ارشاد طی 2 دهه اخیر در ترویج مسائل ضدفرهنگی و حمایت ازمحصولات ضداسلامی زده و بدین‌وسیله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعلی را محکوم کرده است. درصورتی که بخش مهمی از این بار به دوش دوستان همفکر و یاران گرمابه و گلستان شما بوده که باید پاسخگو باشند. بدیهی است اگر مسئولیت اقدامات خود را برعهده می‌گرفتید لازم نبود به دولت جدید حمله کنید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باقری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
1
انچه مردم میبینند قضاوت میکنند . حدودا 10 ماه از مسولیت این اقایان گذشته حتی اگر یک مورد اشتغال یا کمک به ازدواج یا مسکن جوانان کاری شده عنوان بفرمائید تا مردم قانع شوند . ولی ساپورت پوشی و دادن مجوز به ان کاملا مشهود است
نظر شما: