واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱

تئاتر اصفهان در روزه سکوت

تئاتر اصفهان در ماه رمضان روزه سکوت و خاموشی گرفته است و این روزها در سالن های تئاتر این شهر نمایشی اجرا نمی شود.
تدبیر24: خاموشی سالن های نمایش اصفهان در حالی است که در برخی از استانها بخصوص تهران در ماه مبارک رمضان چندین نمایش بر روی صحنه دارد.

در شهر اصفهان حدود 30 گروه تئاتر فعال اند و به صورت متناوب در هر ماه نمایش اجرا می کنند و هر یک از شهرستانهای استان نیز حداقل یک یا دو گروه تئاتر دارد و در شاهین شهر، کاشان و لنجان تعداد گروه های نمایش فعال بیشتر است.

چهار سالن مجتمع فرهنگی و هنری استاد فرشچیان، تالار هنر، مجتمع فرهنگی و هنری سوره و هنرسرای خورشید در زمینه تئاتر در شهر اصفهان فعال است و مجتمع فرهنگی و هنری استاد فرشچیان و تالار هنر تجهیزات حرفه ای برای تئاتر دارد.

ˈاحمد شاهین فرˈرییس انجمن هنرهای نمایشی استان عوامل مختلفی مانند عدم استقبال هنرمندان، نبود زمان کافی و مشخص برای اجرا و نبود گیشه را از دلایل اجرا نشدن نمایش در این روزها عنوان کرد.

ˈمرتضی ریحانیˈ از بازیگران و کارگردانان نمایش در اصفهان نیز گفت: با یک برنامه ریزی منظم و منسجم می شد از این فرصت استفاده کرد و حتی با ارائه نمایش های کمدی و طنز، بعد از افطار شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه نمایش کمدی در اصفهان سابقه تاریخی دارد، افزود: در گذشته نه چندان دور توسط هنرمندان اصفهانی در این ماه نیز نمایش هایی بعد از افطار اجرا می شد و شادابی مردم را در پی داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که همیشه در سالن های اصفهان تئاتر اجرا شود.

ˈبهزاد محسنیˈ از دیگر بازیگران نمایش در اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نبود مخاطب و خستگی مردم از دلایلی است که کارگردانان زیر بار اجرا در این ماه نمی روند.

وی با بیان اینکه برخی از کارگردانان، زمان اجراهای نمایش خود را به بعد از رمضان موکول می کنند، تصریح کرد: اگر مثل گذشته نمایش های طنز چهار باغ اجرا شود مردم بدلیل شناختی که دارند استقبال می کنند.

در این حال و در بی تحرکی تئاتر اصفهان در ماه مبارک رمضان، مجموعه سینماهای حوزه هنری استان اصفهان برای رفاه مردم روزه دار دو سانس به سانس های روزانه خود اضافه کرده و تا ساعت 12 شب فعال اند.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان در این زمینه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این اقدام در ماه مبارک رمضان به رونق گیشه کمک خوبی و مخاطبان نیز از سینما استقبال کردند.

ˈسیدمصطفی حسینیˈ افزود: در عرصه هنرهای نمایشی نیز با رویکرد مناسب و خوب و کارهای ارزشی و مذهبی می توان بعد از افطار فعال بود که تاثیر بسزایی بر روی مخاطب خواهد داشت.

تئاتر در اصفهان بیش از 500 سال سابقه دارد و تئاتر معاصر این شهر با نام هنرمندانی مانند مرحوم« ارحام صدر» گره خورده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: