واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
خبرهای رسانه های خارجی از مذاکرات ژنو 6

احتمال کشیده شدن مذاکرات هسته ای به بعد از ۲۹ تیر

وال استریت ژورنال درباره ورود وزرای خارجه این کشور به مذاکرات وین نوشت: تصمیم پیوستن وزرای خارجه در دور نهایی مذاکرات در حالی رخ می دهد که روند مذاکرات آهسته به پیش می رود.
تدبیر24: وزرای خارجه شش قدرت جهان به زودی وارد مذاکرات هسته ای با وزیر خارجه ایران و مذاکره کنندگان این کشور خواهند شد تا برای دستیابی به توافق جامع هسته ای در وین تلاش کنند.

به گزارش پیام نو، دور آخر مذاکرات از ۱۱ تیر میان مذاکره کنندگان ارشد ایران و گروه ۱+۵ آغاز شده است. وال استریت ژورنال درباره ورود وزرای خارجه این کشور به مذاکرات وین نوشت: تصمیم پیوستن وزرای خارجه در دور نهایی مذاکرات در حالی رخ می دهد که روند مذاکرات آهسته به پیش می رود.

هنوز تاریخ دقیقی درباره پیوستن وزرای خارجه اعلام نشده اما در عین حال دیپلمات های حاضر در وین معتقدند وزیر خارجه آمریکا "جان کری” احتمالا روز جمعه وارد وین خواهد شد. پیشتر وزیر خارجه فرانسه "لوران فابیوس” از وجود تفاوت هایی با مسکو بر سر مذاکرات صحبت کرده بود.

بحث درباره برداشتن تحریم های بین المللی در مقابل کاهش فعالیت های هسته ای با ریاست "کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، "محمد جواد ظریف” و معاون وزارت خارجه آمریکا "ویلیام برنز” در اوایل هفته گذشته شروع شد وانتظار می رود دیگر وزرای خارجه کشورهای ۱+۵ نیز برای پایان دادن به مذاکرات و دستیابی به توافق جامع به وین وارد شوند. اگرچه مذاکره کنندگان همچنان در موضوعات کلیدی به توافق نرسیده اند، اما وزرای خارجه کشورهای حاضر در وین با ماموریت برداشتن موانع سنگین برای تکمیل توافق جامع روبرو هستند.

مقامات ایرانی و غربی از پیشرفت در چند موضوع مذاکراتی خبر داده اند ولی شکاف های موجود بر سر موارد کلیدی هنوز پابرجاست. در حالی که امکان تمدید مذاکرات فراتر از ۲۰ جولای وجود دارد، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته از نیاز به پیشرفت بیشتر صحبت کرده بود ولی دیگر دیپلمات های حاضر در وین اظهار کرده اند هیچ کس نمی خواهد مذاکرات بیشتر از چندین هفته ادامه یابد.

ماه گذشته دیپلمات ها از تنش بین چین و دیگر قدرت ها خبر دادند در حالی که "سرگی ریابکوف” نماینده روسیه در وین نیز از تقاضاهای مشکل آمریکا درباره محدود کردن آینده غنی سازی هسته ای ایران ابراز ناراحتی کرده است. مسکو تایمز در این باره نوشت دیپلمات ها معتقدند فرانسه و دیگر قدرت های غربی در مقایسه با روسیه و چین خواهان مواضع محکمی در برابر ایران هستند.

قدرت های جهان و ایران کمتر از دو هفته برای از بین بردن تفاوت ها و تصمیم گیری درباره غنی سازی اورانیوم وقت دارند. در این میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و اسرائیل مدعی شدند آمریکا در مقابل تهران نرم شده است.

واشنگتن پست نیز درباره آینده مذاکرات هسته ای میان ایران و ۱+۵ نوشت: این احتمال وجود دارد که حتی بدون دستیابی به توافق جامع، دولت اوباما بر ادامه مذاکرات تاکید داشته باشد که برای کنگره غیرقابل تحمل خواهد بود و بخش زیادی از سنا خواستار اعمال تحریم شرطی بر ایران است. در عین حال "باراک اوباما ” درگیر در چالش عراق، درگیری در غزه و سوریه است و برنامه کمکی برای حل این بحران ها ندارد. همزمانی این رویدادها با مذاکرات هسته ای ایران احتمالا بر روند مذاکرات تاثیر گذار خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: