واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

چرا وزیر ورزش مخالف تمدید قرارداد کی روش است؟

مرجع اصلی تصمیم گیری ورزش که فدراسیون فوتبال نیز زیر مجموعه ای از این تشکیلات محسوب می شود، تحت هیچ عنوان راضی به ادامه همکاری کی روش با تیم ملی فوتبال نیست و با وجود جو مثبت عمومی که در حمایت از سرمربی تیم ملی بوجود آمده، برای قطع همکاری و جدایی کی روش پایش را در یک کفش کرده است.

تدبیر24: محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان را باید سرسخت ترین مخالف تمدید قرارداد کی روش دانست. او به خاطر وقایع قبل از جام جهانی از این مربی پرتغالی به شدت ناراحت است.

به گزارش خبرنگار پیام نو، بحث تمدید قرارد کی روش و تعیین تکلیف آینده نیمکت تیم ملی فوتبال تبدیل به کلاف پر پیچ و خم و البته سردرگمی شده که در حساس ترین مقطع جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل اخبار ضد و نقیض زیادی را به خودش اختصاص داده است. اخباری که بعضا حکایت از جدی شدن ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کارلوس کی روش دارد و بعضا نفی این همکاری و قطعی شدن جدایی سرمربی پرتغالی تیم ملی را مورد بحث قرار می دهد.

در این بین، فدراسیون فوتبال با یک چرخش چشمگیر و تغییر موضع کاملا محسوس سعی کرده تا از فضای حمایتی عمومی بوجود آمده نهایت استفاده را ببرد و با مطرح کردن بحث بسته پیشنهادی به کی روش، خودش را همسو با طرفداران و هواداران تیم ملی جلوه دهد. این درحالی است که بصورت همزمان بسیاری از مربیان داخلی که در قالب کانون مربیان ایران فعالیت دارند نیز مخالف ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کارلوس کی روش هستند و بیانیه های مختلفی را نیز در این خصوص صادر کرده اند که به نظر می رسد فضا را برای تمدید قرارداد کی روش تا حدودی ملتهب کرده است.

البته واقعیت امر این است که مرجع اصلی تصمیم گیری ورزش که فدراسیون فوتبال نیز زیر مجموعه ای از این تشکیلات محسوب می شود، تحت هیچ عنوان راضی به ادامه همکاری کی روش با تیم ملی فوتبال نیست و با وجود جو مثبت عمومی که در حمایت از سرمربی تیم ملی بوجود آمده، برای قطع همکاری و جدایی کی روش پایش را در یک کفش کرده است.

دلیل اصلی اصرار و پافشاری وزارت ورزش و البته شخص وزیر ریشه در اتفاقی دارد که در روزهای واپسین منتهی به جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال رخ داد. بحث البسه تیم ملی و موضع گیری سفت و سختی که کارلوس کی روش نسبت به اسپانسر تیم ملی گرفت. موضعی که عصبانیت وزیر ورزش را در پی داشت و حتی او را مجبور به انجام مصاحبه ای با این مضموم کرد که مشکل کی روش است و نه البسه تیم ملی! مصاحبه ای که علیرغم انتشار فایل صوتی اش، بنا به مصلحت اندیشی و جلوگیری از به حاشیه رفتن تیم ملی فوتبال از سوی وزیر ورزش تکذیب شد! در آن برهه زمانی حساس پرونده اعتراض مهندسی شده کی روش و شاگردانش نهایت امر منجر به عقد قرارداد چشمگیری بین سرمربی پرتغالی و اسپانسر تیم ملی ایران شد که کی روش را متقاعد به پوشیدن البسه این اسپانسر کرد.

محمود گودرزی که از شکل گیری این جریانات به شدت ناراضی و عصبانی بود حتی در همان برهه زمانی خواستار برکناری کی روش شد که با پادرمیانی کفاشیان و برخی معاونین وزارت ورزش عملیاتی شدن این خواسته منتفی شد و البته اجرایی شدنش به تاخیر افتاد. شکل گیری این اتفاقات باعث شد تا بعد از بازگشت تیم ملی از جام جهانی برزیل و در بحث قرارداد کارلوس کی روش، وزیر ورزش با موضع گیری کاملا سفت و سخت و البته منفی وارد معرکه شود و با قاطعیت تمام خواستار قطع همکاری با کارلوس کی روش شود.

وزارت ورزش و جوانان اگرچه سعی کرده در ظاهر امر استقلال فدراسیون فوتبال را زیر سوال نبرد اما صراحتا اعلام کرده که در بحث تمدید قرارداد کی روش به هیچ وجه نمی تواند کمک مالی به فدراسیون فوتبال داشته باشد! سنگ بزرگی که در راستای مخالفت با ادامه حضور کی روش در ایران و راس کادرفنی تیم ملی فوتبال پیش پای فدراسیون فوتبال انداخته شده وبه نوعی تلافی کننده اتفاقاتی است که قبل از آغاز جام جهانی فوتبال، وزارت ورزش را تحت فشار رسانه ای شدید قرار داد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: