واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
توصیه جدی دیپلمات های ارشد آمریکا خطاب به 1+5 درباره مذاکره با ایران:

توافق هسته ای با شاه کلید بحران عراق و داعش

“رایان کراکر” سفیر پیشین ایالات متحده در عراق و افغانستان، “ویلیام لوئرز” سفیر پیشین آمریکا در ونزوئلا و رییس پروژه ایران و “توماس پیکرینگ” سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در مقاله ای در واشنگتن پست به این امر اشاره کردند که چگونه توافق هسته ای بین ایران و آمریکا قادر به نجات عراق از بحران داعش خواهد بود.
تدبیر24: اگرچه زمان زیادی به پایان مهلت توافق موقت هسته ای میان ایران و ۱+۵ باقی نمانده و انتظار می رود ورود وزرای خارجه کشورهای ۱+۵ به وین با هدف دستیابی به توافق جامع صورت گیرد اما همزمانی مذاکرات هسته ای با درگیرهای داعش در عراق باعث شده تا دیپلمات های غربی به نقش ایران در حل این بحران اذعان کنند و این امر را راهکاری برای همکاری بیشتر در حل مذاکرات هسته ای بدانند.

به گزارش پیام نو، رسانه های خارجی با اشاره به سفر "جان کری” به وین برای شرکت در مذاکرات هسته ای از جدی بودن دولت اوباما برای دستیابی به توافق جامع هسته ای با ایران نوشتند. لس آنجلس تایمز در این باره می نویسد: وزیر خارجه آمریکا، همتایانش را قانع کرده تا به مذاکرات وین بپیوندند. کری معتقد است دیپلمات های ارشد قادر به ایجاد تغییر در گفتگوها هستند. در عین حال با حضور وزرای خارجه در مذاکرات، در صورت عدم دستیابی به توافق جامع، قدرت های غربی می توانند مدعی شوند که تمامی تلاش خود را برای پیشبرد مذاکرات انجام داده اند تا نتوان به آنها برچسب بی تفاوتی نسبت به گفتگوها را زد.

وال استریت ژورنال نیز به شدت یافتن مواضع سیاسی در روزهای باقی مانده و نیز احتمال آغاز گفتگو برای تمدید توافق موقت اشاره کرد و نوشت: در حالی که مذاکره کنندگان کشورهای عضو ۱+۵ و مذاکره کنندگان ایران در حال گفتگو بر سر مسائل کلیدی توافق جامع هستند، نگرانی کشورهای غربی از گسترش حملات داعش در عراق روبه افزایش است لذا نشست وین ۶ به مکانی برای همکاری ایران و آمریکا برای نجات عراق و همچنین ایجاد موازنه در تسهیل دستیابی به توافق هسته ای تبدیل شده است.

"چاک هگل” وزیر دفاع ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد ایران و روسیه در مبارزه با نیروهای داعش به عراق کمک می کنند و آمریکا با هیچ کدام از این کشورها همکاری نداشته است. ایالات متحده با ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به عراق سعی در کمک به ارتش عراق برای هدف قرار دادن نیروهای داعش دارد. هم اکنون ۷۵۰ سرباز آمریکایی در بغداد و اربیل در حال فعالیت هستند.

در این میان دیپلمات های ارشد آمریکایی از جمله "رایان کراکر” سفیر پیشین ایالات متحده در عراق و افغانستان، "ویلیام لوئرز” سفیر پیشین آمریکا در ونزوئلا و چکسلواکی سابق و رییس پروژه ایران و "توماس پیکرینگ” سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد در مقاله ای در واشنگتن پست به این امر اشاره کردند که چگونه توافق هسته ای بین ایران و آمریکا قادر به نجات عراق از بحران داعش خواهد بود.

این دیپلمات های آمریکایی که به نوعی نماینده دیدگاه سیاست خارجه واشنگتن محسوب می شوند در مقاله خود متذکر شده اند که دو طرف برای دستیابی به توافق هسته ای جدی هستند و هر دو کشور در عراق منافع مشترکی دارند و در حالی که پیشتر مذاکره کنندگان دو کشور درباره بحران عراق گفتگو کردند اما بحث بیشتر درباره این موضوع نیازمند حل مذاکرات هسته ای در وهله اول است. اگرچه روابط بین ایالات متحده و ایران به نظر غیرممکن می رسد ولی داشتن یک رابطه تازه استراتژیک برای حفظ منافع مشترک دو کشور ضروری است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: