واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷

پهلوان پایتخت معرفی می شود

بعد از سال ها وقفه و فترت و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع)، رقابت های کشتی پهلوانی سنگین وزن تهران، فردا (یکشنبه) برگزار خواهد شد و بازوبند پهلوانی بر بازوی قهرمان یا پهلوان این رقابت ها بسته خواهد شد!
تدبیر24: به همت مسوولان این فدراسیون و هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان تهران و حمایت و پشتیبانی خادمان، پهلوانان و پیشکسوتان کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای، خوشبختانه سنت انتخاب پهلوان پایتخت در سال 1393برگزار می شود.

این مسابقه ها، فردا (یکشنبه) پس از مراسم افطار و از ساعت 22در مجموعه ورزشی شهید پناهی واقع در میدان خراسان روبه روی خیابان «پهلوان طیب حاج رضایی» با برگزاری رقابت های کشتی پهلوانی بی وزن، میان شرکت کنندگان سنگین وزن (بالای 90 کیلوگرم) برگزار می شود.

اهدای جوایز نقدی و حکم و مدال به نفرات اول تا سوم بازوبند پهلوانی بر بازوی قهرمان این مسابقه ها نقش خواهد بست.

تمامی کشتی گیران هیات های حوزه های شهر تهران و شهرستان های تابعه استان تهران با معرفی نامه از هیات های خود می توانند در این مسابقه ها شرکت کنند.
***

پرواضح است برگزاری مسابقه های کشتی پهلوانی آن هم در سطح تهران (کشتی پهلوانی پایتخت) که از قدیم و در زمان های خیلی دور و از جمله دوره قاجار مرسوم بود و در آن پهلوان پایتخت

که برای خود ارج و قرب و مقام خاصی داشت، مشخص می شد، حداقل در سال های بعد از انقلاب از رونق و سکه افتاده است و هم اکنون دیگر کسی حتی آنهایی که با ورزش باستانی و زورخانه ای نیز سر و کار دارند، به آن دل نمی بندد و این رقابت ها در واقع علاوه بر اصل خود همچنین از اسب خود نیز فرو افتاده است!

در شرایطی که مسوولان ورزش کشور، اهمیت چندانی به ورزش اصیل، ملی و سنتی ایرانی ها (کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای) نشان نمی دهند و همه چیز فقط به فوتبال و مساله حضور در جام جهانی آن و همچنین ورزش های جدیدالتاسیس و نوکیسه وارداتی کشورهای شرقی و غربی خلاصه شده است، دیگر نباید توقع و انتظار داشت که مسابقه های کشتی پهلوانی آن هم در سطح شهری چون تهران مورد استقبال عمومی از جمله قهرمانان و کشتی گیران صاحب نام قرار گیرد!

بدون اغراق در شرایط حال حاضر، به زعم و اعتقاد برخی ها شاید اهمیت رقابت های لیگ دسته سه فوتسال زنان تهران و یا بدمینتون قهرمانی زنان تهران بیشتر از مسابقه های کشتی پهلوانی پایتخت باشد و این چیزی است که دل دوستداران و کهنه سواران ورزش پهلوانی را به شدت به درد می آورد.

در چند دهه گذشته، قهرمانان و پهلوانان نام آور و بزرگی همچون جهان پهلوان غلامرضا تختی، پهلوان عباس زندی، پهلوان احمد وفادار، پهلوان یعقوبعلی شورورزی، پهلوان حسین نوری، پهلوان نبی سروری، پهلوان منصور مهدی زاده، پهلوان خیرالله امیری، پهلوان عباس گلمکانی، پهلوان علیرضا سلیمانی، پهلوان محمدرضا توپچی و ... که بسیاری از آنها به رحمت خدا رفته اند و از جمع آنها دو سه تن بیشتر زنده نیستند، در مسابقه های کشتی پهلوانی پایتخت شرکت می کردند اما امروز جای قهرمانان بزرگ کشتی در این رقابت ها بسیار خالی است.

در هر صورت اقدام فدراسیون و هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان تهران در برگزاری مسابقه های کشتی پهلوانی پایتخت، کار زیبا و پسنده ای است و جای تقدیر دارد.

امید است در سال های آینده، قهرمانان بزرگ و سرشناس کشتی استان تهران که در سطح تیم ملی و کشور مطرح هستند، در این مسابقه ها شرکت کنند.

منبع:فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: