واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

نشانه‌های فیروزه مرغوب

هر نوع ماده چرب و حتی عرق بدن برای فیروزه مخرب است و اگر به هر دلیلی این سنگ آغشته به چربی شد باید آن را با پودر سفید رختشویی که دانه‌های آبی و مواد شیمیایی ندارد، شست‌وشو داد.
تدبیر24: یک فیروزه تراش نیشابوری گفت: فیروزه هرچه آبی تر و صاف و بدون رگه باشد مرغوبتر است و این نوع فیروزه به فیروزه عجمی معروف است.

سید حسین حسین‌نیا خاطرنشان کرد: فیروزه یک کانی کمیاب و پر ارزش به رنگهای آبی روشن تا سبز است که پرطرفدارترین، مشهورترین و مرغوبترین نوع آن معروف به فیروزه نیشابور است.

وی بیان کرد: فیروزه با نام نیشابور عجین شده است. البته این سنگ پرطرفدار همانند بسیاری از کالاهای دیگر جنس بدل و نامرغوب نیز دارد. البته یک نوع فیروزه دیگر به نام فیروزه شجری نیز داریم که زیبایی خاص خود را دارد و هرچه رگه‌هایش به درخت و شاخه مانند شبیه باشند به نسبت فیروزه‌های شجری دیگر گرانتر است؛ برخی از فیروزه‌ها دارای لکه هستند که مرغوبیت کمتری دارند.

حسین‌نیا تصریح کرد: روش استخراج این سنگ از معدن فیروزه به شیوه انفجاری است که موج انفجار به فیروزه صدمه زده و باعث وارد شدن ضربه به آن می‌شود. در واقع شاهد این هستیم که گاها این سنگ ترک‌هایی در حد مو که با ذره‌بین دیده می‌شوند بر می‌دارد و این از مرغوبیت سنگ کم کرده و قیمت آن نیز پایین می‌آید.

وی درباره چگونگی نگهداری از سنگ فیروزه، اظهار کرد: هر نوع ماده چرب و حتی عرق بدن برای فیروزه مخرب است و اگر به هر دلیلی این سنگ آغشته به چربی شد باید آن را با پودر سفید رختشویی که دانه‌های آبی و مواد شیمیایی ندارد، شست‌وشو داد.

این فیروزه تراش گفت: از وقتی معدن به بخش خصوصی داده شده، وضعیت استخراج آن بهتر شده ولی در این چند ساله قیمت فیروزه خیلی بالا رفته است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: