واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲

بی تفاوتی‌ از اجحاف حق بیمه شدگان

علی رغم گزارش مستدل هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در دولت احمدی نژاد، ریاست این سازمان در دولت جدید عزمی برای پیگیری این گزارش و پرونده تشکیل شده در دستگاه های قضایی را ندارد. این عدم پیگیری علامت سوال بزرگی را مقابل عملکرد وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی قرار داده است.
تدبیر24: علی رغم گزارش  مستدل هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در دولت احمدی نژاد، ریاست این سازمان در دولت جدید  عزمی برای پیگیری این گزارش و پرونده تشکیل شده در دستگاه های قضایی را ندارد. این عدم پیگیری علامت سوال بزرگی را مقابل عملکرد وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار پیام نو بر اساس گزارش هیات تحقیق و تفحص که در آذرماه منتشر شد،  سازمان تامین اجتماعی در دولت احمدی نژاد و به ریاست  سعید مرتضوی تخلفات گسترده ای را مرتکب شده است. در این گزارش به واگذاری ۱۳۸ شرکت انحصاری به ارزش ۴ میلیارد یورو به بابک زنجانی و همچنین پرداخت کارت هدیه های میلیاردی به ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس و برخی مقامات دولتی از جمله معاون اول رئیس جمهور سابق اشاره شده بود.

علی ربیعی  وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی  برای تصدی وزارت و گرفتن رای اعتماداز نمایندگان مجلس اعلام کرد که مهمترین شعار وبرنامه اش مبارزه با فساد در این وزارتخانه است.  وی در همین راستا اعلام کرد که  پیشنهاد ۵۰ میلیارد تومانی برای واگذاری ریاست شستا به گروه های خاص را رده کرده است. منتقدان ربیعی می گویند عملکرد سازمان تامین اجتماعی در پیگیری گزارش هیات تحقیق و تفحص و فسادهای صورت گرفته در دولت احمدی نژاد  با شعارهای علی ربیعی در تضاد است.

به گزارش خبرنگارپیام نو برخی اخبار تایید نشده هم از برخی پیگیری ها ولابی با وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی  و سازمان تامین اجتماعی برای عدم پیگیری گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی حکایت دارد.

بر اساس این گزارش علی رغم مشهود بودن  تخلفات ارایه شده در گزارش هیات تحقیق و تفحص اما ریاست سازمان تامین اجتماعی در دولت جدید تلاشی برای پیگیری این پرونده  نشان نداده است. این تخلف ها به لحاظ قانونی اجحاف مستقیم در حق بیمه شدگان  سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش خبرنگارپیام نو آقای نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در ابتدای ریاستش بر ای سازمان تأکید کرده بود که پرچم فعالیت این سازمان سفید است و این سازمان کاملا غیرسیاسی اداره خواهد شد. با این وجود به نظر می رسد برخی لابی های سیاسی در عدم  پیگیری گزارش مستدل هیات تحقیق و تفحص از مدیریت سازمان تامین اجتماعی در دولت احمدی نژاد موثر بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: