واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۲۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
رسانه های خارجی از تحولات مذاکرات وین 6 می نویسند؛

جان کری در وین؛ اوباما زیر فشار کنگره

آمریکایی ها نیز با محدودیت های خود در خانه روبرو هستند. نمایندگان سنای آمریکا در نامه اخیر خود به “باراک اوباما” اعلام کردند هرگونه توافقی باید باعث جلوگیری از ادامه فعالیت های هسته ای ایران شود در غیر این صورت تحریم ها برداشته نخواهند شد.
تدبیر24: تلاش برای باز کردن راهی برای توافق جامع هسته ای بین ایران و قدرت های جهان ادامه دارد؛ در عین حال مذاکرات فشرده روز گذشته وزرای خارجه کشورهای مذاکره کننده پیشرفتی نداشت.

به گزارش پیام نو، تنها یک هفته برای دستیابی به توافقی جامع باقی مانده است ولی همچنان شکاف بین طرف های مذاکره کننده وجود دارد. وزیر خارجه ایران "جواد ظریف” با همتای آمریکایی خود و وزرای کشورهای اروپایی در وین دیدار کرد. پس از این گفتگو وزرای کشورهای اروپایی مذاکرات را سودمند خواندند و اظهار داشتند: تهران باید تصمیم بگیرد و قدم های ضروری برای توافق را برخواهد داشت.

وال استریت ژورنال نوشت: نبود توافق در مذاکرات دو طرف بر سر موارد کلیدی، احتمال دستیابی به توافق جامع پیش از ۲۰ جولای را کاهش خواهد داد. ایالات متحده اعلام کرده در صورتی که پیشرفت واقعی مشاهده شود مذاکرات فراتر از این نقطه تمدید خواهد شد. ایران و شش قدرت جهان به دنبال دستیابی به توافق جامع برای برداشتن تحریم های بین المللی در مقابل کاهش فعالیت های هسته ای هستند. وزیر خارجه آمریکا تا پایان روز دوشنبه برای مذاکره بیشتر با ظریف در وین خواهد ماند. یکی از تصمیم هایی که دو طرف درباره اش صحبت می کنند تشخیص پیشرفت بحث درباره مواردی فراتر از غنی سازی است که شامل آینده تاسیسات هسته ای ایران و ادامه بازرسی از فعالیت های هسته ای تهران و همچنین زمان بندی برای برداشتن تحریم ها است.

نیویورک تایمز هم درباره مذاکره کری و ظریف نوشت: مذاکره کنندگان آمریکا و ایران در کشور خود با تناقض بر سر مذاکرات هسته ای روبرو هستند. این روزنامه آمریکایی می نویسد مذاکرات فشرده هسته ای در کاخ کوبورگ با فاصله چند قدمی از جایی که زمانی بتهوون و موتزارت در آن زندگی می کردند در حال برگزاری است و تیمی حرفه ای از مذاکره کنندگان ایران بر سر تاسیسات هسته ای و بازرسی از آن با همتایان غربی خود گفتگو می کنند.

آمریکایی ها نیز با محدودیت های خود در خانه روبرو هستند. نمایندگان سنای آمریکا در نامه اخیر خود به "باراک اوباما” اعلام کردند هرگونه توافقی باید باعث جلوگیری از ادامه فعالیت های هسته ای ایران شود در غیر این صورت تحریم ها برداشته نخواهند شد. در حالی که مذاکره کنندگان هسته ای آمریکا در کاخ کوبورگ با "جواد ظریف” گفتگو می کنند اوباما در پشت پرده درگیر فشارهای وارده از سوی اعضای کنگره است. مقامات آمریکایی درباره تمدید توافق موقت صحبتی نکرده اند زیرا نگرانند که هرگونه فرصت برای پیشرفت مذاکرات برای دستیابی به توافقی جامع را از بین ببرد.

از سوی دیگر روزنامه گاردین درباره مذاکرات نوشت: تمامی طرف ها نسبت به قطع مذاکرات و تمدید توافق موقت از خود تمایلی نشان نمی دهند زیرا تاثیر آن بر ثبات منطقه زیاد خواهد بود. بسیاری براین باورند که در صورت تمدید مدت زمان توافق، مدت زمان توافق شده بین طرفین بیش از سه ماه نخواهد بود.

دویچه وله نیز اشاره کرد که مذاکرات تاکنون بر محدودیت درازمدت درباره غنی سازی و تولید پلوتونیوم در ایران تمرکز کرده اند. نبود پیشرفت به این معنی است که کشورهای حاضر در مذاکرات سعی در تمدید توافق موقت خواهند داشت که باعث خرید زمان برای مذاکرات بیشتر خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: