واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور دوره اصلاحات

شوراي چهارم با رييس جديد

انتخاب آقاي احمد مسجدجامعي به رياست شوراي شهر تهران تجلي دوباره پيام و خواست مردم در انتخابات 24 خرداد براي اصلاح و اعتدال بوده و اميد است . . .

تدبیر24 : آقاي احمد مسجدجامعي نه فقط ميان اصحاب فرهنگ و رسانه كه در ميان نخبگان و عموم مردم جايگاه خاص خود را دارد. شايد اين ويژگي به نوع رويكردش نسبت به امور مختلف بازمي گردد كه حاكي از درك عميق، نگاه فراگير و معتدل او است و در عين حال با صميميتي متواضعانه عرضه مي شود. مسجد جامعي چه طي مسووليتش به عنوان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت آقاي خاتمي و چه در شش سال نمايندگي مردم در دوران دشوار شوراي سوم هيچگاه از مشكلات مردم و تلاش براي ارتقاي وضعيت فرهنگي و اجتماعي آنان روي برنگرداند.

كارنامه موفق او در اين دوران و به عنوان نمونه تلاشي كه براي ايجاد و تقويت شوراياري ها به خرج داد، همواره سرمايه يي براي كشور و جريان اصلاحات است كه مسجد جامعي به جهت فكري به آن تعلق دارد. البته ايشان را نمي توان فردي جناحي تلقي كرد، زيرا نوع نگاه و شخصيت مداراجويش با طيف هاي مختلف سياسي بر همه روشن بوده است. رويكرد آقاي مسجدجامعي در مسائل فرهنگي و اجتماعي و نيز مديريت شهري بر محوريت «انسان» قرار گرفته است. همين نگاه انسان محور سبب شده تا ضمن تلاش براي اعتلاي فرهنگ و هنر اصيل ايراني و اسلامي، به بهبود كيفيت زندگي مردم و كاهش آسيب هاي اجتماعي براي حفظ كرامت ذاتي و حق انتخاب مردم بسيار اهميت قايل شود.اكنون با انتخاب شايسته ايشان به عنوان رييس شوراي اسلامي شهر تهران اميد است .
تحولات جدي در فضا و سازمان شوراي شهر و نيز نحوه تعامل و نظارت شورا بر عملكرد مديريت شهري رخ دهد. در مديريت سازمان شورا، انتظار مي رود به جاي نگاه انقباضي و محدوديت هاي موجود، فضا براي تخصصي تر شدن كار شورا در موضوعات مختلف و متنوع مديريت شهري و به كارگيري طيف وسيع تري از نخبگان و مشاوران صورت گيرد.
همچنين بها دادن و اصالت بخشي به نقش سازمان هاي مردم نهاد و شوراياري ها در فرآيندهاي تصميم سازي، جلب مشاركت مردم و نظارت، جزو انتظارات كنوني جامعه از رياست نوين شوراست. از طرف ديگر تقويت اهرم نظارت به صورت فرآيندي كاملابرنامه ريزي شده و هدفمند كه بتواند تمامي ابعاد مديريت شهري اعم از شهرداري يا دولت را براساس قوانين و برنامه ها با شاخص هاي كمي و كيفي رصد و ارزيابي كند، اهميت دارد و لازم است ساز وكارهاي تحقق مديريت يكپارچه و پايدار شهري با هدف شكوفايي و تعالي شهروندان ايجاد شود.

    تعامل رييس جديد شوراي شهر تهران با قواي سه گانه نيز مي تواند براي تقويت جايگاه شوراها و تضعيف تلاش ها و نگاه هاي حذفي و افراطي در مقابل فعاليت شوراها در سراسر كشور مفيد باشد و جايگاه آسيب ديده شوراها را تا حدي ترميم كند. چنانچه مديريت دموكراتيك جلسات شورا و اجازه طرح ديدگاه هاي مختلف به ويژه با تركيب شوراي چهارم، حفظ انسجام، جهت گيري و رعايت آيين نامه، همچنين نقدپذيري روزافزون نيز از رياست جديد شوراي شهر انتظار مي رود.

   امروز انتخاب آقاي احمد مسجدجامعي به رياست شوراي شهر تهران تجلي دوباره پيام و خواست مردم در انتخابات 24 خرداد براي اصلاح و اعتدال بوده و اميد است با حضور ايشان ملزومات ارتقاي كيفيت زندگي شهروندان تهراني فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سارینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
0
0
تهران نیاز به تدبیر و امید داره باید به مسائل فرهنگی توجه بیشتری بشه حالا هر کی بیاد
نظر شما: