واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

سقوط هواپیمای مالزی با 295 سرنشین

ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی پس از تایید سقوط هواپیمای مسافربری این کشور با 295 سرنشین، اعلام کرد از سقوط پرواز ˈام.اچ 17ˈ در مسیر آمستردام به کوالالامپور شوکه شده است.
تدبیر24: نخست وزیر مالزی در صفحه توییتر خود نوشت: من اکنون از خبر سقوط این هواپیما شوکه هستم و در حال تحقیقات فوری در خصوص این مساله هستیم.

مرکز کنترل ترافیک هوایی شرکت هواپیمایی مالزی نیز لحظاتی پیش سقوط این هواپیما را تایید کرد.

این مرکز براساس اطلاعات دریافت شده از اوکراین اعلام کرد پرواز ˈام.اچ 17ˈ حدود ساعت 22 و 15 دقیقه پنجشنبه شب به وقت مالزی در 30 کیلومتری ˈتاماکˈ و حدود 50 کیلومتری مرز روسیه و اوکراین از دست رفته است.

پرواز ام.اچ 17 خطوط هوایی مالزی ساعت 12 و 15 دقیقه به وقت محلی فرودگاه آمستردام را ترک کرد و قرار بود ساعت شش و 10 دقیقه روز بعد وارد فرودگاه بین لمللی کوالالامپور شود.

این پرواز حامل 280 مسافر و 15 خدمه پرواز بود.

ˈ لیو تیونگ لایˈ وزیر حمل و نقل مالزی نیز اعلام کرد شرکت هواپیمایی این کشور در حال بررسی خبر سرنگونی این هواپیمای بوئینگ 777 مالیزیا ایرلاین است.

وی که برای مذاکره با مقامات چین در خصوص ادامه عملیات جستجو برای یافتن اثری از پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی که 17 اسفند ماه سقوط کرد به پکن رفته بود سفر خود را نیمه تمام رها کرد و به کوالالامپور بازگشت.

اینترفکس روسیه مدعی شد این هواپیمای مسافربری در ارتفاع 10 کیلومتری زمین در شرق اوکراین در حال پرواز بود که مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.

مالزی تاکنون تنها سقوط این هواپیما را تایید کرده و در مورد اصابت موشک و سرنگونی آن اظهارنظری نکرده است.

پترو پروشنکو رییس جمهور اوکراین شرکت نیروهای مسلح این کشور در سقوط این هواپیمای مسافربری را رد کرد.

ˈحمزه زین الدینˈ معاون وزیر امور خارجه مازی نیز اعلام کرد این کشور در حال همکاری نزدیک با دولت های روسیه و اوکراین در خصوص هواپیمای شرکت های هواپیمایی مالزی است که در اوکراین سقوط کرد.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی نیز 17 اسفند سال گذشته حدود یک ساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن با 239 مسافر و خدمه پرواز که دو جوان ایرانی نیز در بین آن ها بودند از صفحه رادارها ناپدید شد و تاکنون اثری از این هواپیما یافت نشده است.

ناپدیدشدن هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هوایی مالزی در آن زمان باعث شد ارزش سهام مالیزیا ایرلاین 18 درصد سقوط کند.

این شرکت هواپیمایی در چند فصل گذشته نیز با بحران های اقتصادی گسترده مواجه شده بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: