واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۲۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴

قراردادهای عجیب‌ و غریب استقلال

هر روز خبرهای تازه‌ای از نحوه قرارداد بستن دو باشگاه بزرگ پایتخت با ستاره‌های لیگ برتر به گوش می‌رسد. مدیرعاملان سرخابی‌ها، بندهایی در قرارداد ملی‌پوشان لحاظ می‌کنند که عجیب و در نوع خود جالب توجه است.
تدبیر24: علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال به دلیل نحوه امضای قرارداد با ستاره‌های تیم، مورد انتقاد شدید مطبوعات و رسانه‌ها قرار داشت. رفتن فرهاد مجیدی و پژمان منتظری در نیم‌فصل لیگ سیزدهم باعث شد انگشت اتهام به سوی مدیرعامل آبی‌پوشان نشانه گرفته شود که چرا کفه ترازوی قراردادهای امضا شده این قدر به نفع بازیکنان، سنگینی می‌کند و آنها می‌توانند به راحتی استقلال را ترک کنند.

با رفتن فتح‌الله‌زاده و تکیه زدن بهرام افشارزاده بر صندلی ریاست باشگاه آبی‌پوش پایتخت که سابقه سال‌ها حضور در کمیته ملی المپیک را داشت و مردی مقرراتی و منضبط محسوب می‌شد، به نظر می‌رسید دوره بازیکن‌سالاری حداقل در یکی از دو قطب فوتبال کشور به اتمام رسیده باشد اما ظاهرا فشار رسانه‌ها و انتظارات بالای هواداران باعث شده افشارزاده نیز برای نگه داشتن ستاره‌های ملی‌پوش، در مقابل خواسته‌های نه‌چندان حرفه‌ای آنها کوتاه بیاید.

پس از خسرو حیدری که در اقدامی عجیب اعلام کرد با وجود تمدید با استقلال هنوز می‌تواند به مذاکرات خود با باشگاه‌های اروپایی ادامه دهد، این بار نوبت به آندرانیک تیموریان رسیده که برگ تازه‌ای از قراردادهای عجیب و غریب در فوتبال ایران را رو کند.

بازیکن محبوب سکوهای آبی که چند روز قبل قرارداد خود را با این تیم تمدید کرد تا استقلال با حفظ هر 4 ملی‌پوش خود از رقیب سنتی پیشی بگیرد به یک‌باره اعلام کرد اگر تا امروز (یکشنبه) مطالبات معوقه خود را دریافت نکند، قرارداد خود را فسخ خواهد کرد!

تیموریان در این باره گفته بود: «تا ظهر یکشنبه فرصت هست و باشگاه استقلال که می‌داند من به خاطر هواداران از چه امتیازهایی گذشتم باید خواسته‌هایی که مربوط به سال‌های گذشته است را برآورده سازد.»

تیموریان صراحتا اعلام کرد که قرارداد او مشروط امضا شده: «قرارداد فصل بعد من با استقلال به صورت کاملا توافقی است. اگر پیشنهاد خارجی داشته باشم می‌توانم از استقلال جدا شوم. قرارداد فصل بعد من با استقلال مشروط امضاء شده و دوست دارم هواداران در جریان قراردادی که با من امضاء شده نیز قرار بگیرند.»

نظری جویباری: تیموریان نمی‌تواند هیچ شرطی برای استقلال بگذارد
ظاهرا مسئولان باشگاه استقلال با وعده پرداخت یک‌جای معوقه 500 میلیونی فصول گذشته، آندو را راضی به ماندن کرده بودند اما حالا که خیال آنها از بابت تمدید قرارداد راحت شده عملی کردن این موضوع را به آینده موکول کرده‌اند.

علی نظری جویباری مسئول نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال به اظهارات تیموریان واکنش نشان داد و در جواب آندو گفت: «پای صحبت‌هایی که با آندو کرده بودیم، هستیم اما هیچ قولی به این بازیکن نداده‌ایم و نگفته‌ایم که تا یک‌شنبه (امروز) مطالبات او را پرداخت می‌کنیم.»

او ادامه داد: «قراری که با آندو گذاشته بودیم، این بود که قسمتی از بدهی‌های گذشته او را پرداخت کنیم و پای این حرف‌مان هم هستیم. استقلال امسال با سال‌های گذشته فرق دارد و اگر آندو فکر می‌کند که نمی‌تواند با شرایط استقلال کنار بیاید، می‌تواند هر تصمیمی بگیرد اما نمی‌تواند برای استقلال شرط بگذارد.»

معاون حقوقی استقلال: منت کسی را نمی‌کشیم!
معاون حقوقی باشگاه استقلال که از صحبت‌های تیموریان به شدت ناراحت شده در واکنشی تند نسبت به صحبت‌های هافبک ملی‌پوش این تیم موضع گرفت و گفت: «طبق بند ١١ ماده ٢٠ آیین نامه نقل و انتقالاتی سازمان لیگ به محض آنکه بازیکنی با باشگاهی قرارداد داخلی امضا کند این قرارداد و امضا تعهد آور و معتبر خواهد بود. به تمامی بازیکنان استقلال که با این باشگاه قرارداد رسمی امضا کرده‌اند توصیه دارم که آئین نامه انضباطی باشگاه را به دقت مطالعه و مفاد آن را رعایت کنند. در این فصل رکن قضایی باشگاه بر رفتار و گفتار و عملکرد بازیکنان به شدت نظارت می‌کند و افشای موضوعات داخلی باشگاه، انجام مصاحبه‌های انتقادی علیه باشگاه و دخالت در تصمیمات مدیریتی باعث می‌شود تا مجازات‌های سنگین مالی را برای بازیکنان در نظر بگیریم.»

او در پایان خطاب به هواداران استقلال گفت: «همه در تلاش هستیم تا فصل خوبی را آغاز کنیم و دوره بازیکن سالاری از نظر ما تمام شده و افشارزاده و نظری در فصل نقل و انتقالات ثابت کردند منت کسی را نمی‌کشند.»

افشارزاده: استقلال بزرگ، هیچ بازیکنی را به زور نگه نمی‌دارد
بهرام افشارزاده نیز موضعی همانند نظری جویباری در قبال این مسئله گرفته و ادعا می‌کند که قولی مبنی بر پرداخت مطالبات آندو تا امروز نداده است. مدیرعامل آبی‌پوشان درباره اظهارات آندرانیک تیموریان گفت: «هر بازیکنی باید افتخار کند که در استقلال بزرگ بازی کند و هرکس علاقه ای به حضور در استقلال ندارد، می تواند با مراجعه به باشگاه، مقدمات جدایی اش را فراهم آورد. استقلال بزرگ هیچ بازیکنی را به زور و اصرار نگاه نمی دارد. ما ضمن احترام به حق و حقوق همه بازیکنان و آندو، قولی درباره زمان پرداخت بدهی ها نداده ایم اما خود را موظف می دانیم که حقوق و طلب های همه بازیکنان را در صورت توانایی مالی در اسرع وقت پرداخت کنیم.

بعد از قرارداد عجیب‌وغریبی که محمد رویانیان با محمدرضا خلعتبری امضا کرد و قراردادهای پرحرف و حدیث علی فتح‌الله‌زاده با بازیکنانی چون پژمان منتظری، این بار نوبت به بهرام افشارزاده رسیده که این رویه را ادامه دهد. این در حالی است که در فوتبال روز اروپا، تیم‌ها قراردادهایی طولانی مدت و سفت و سخت با بازیکنان امضا می‌کنند و اگر بازیکنی بخواهد زودتر از موعد جدا شود باید غرامتی سنگین به باشگاه خود بپردازد.
منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: