واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۲۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷

خروج دلیجان از بحران کمبود آب

رییس شرکت آب و فاضلاب شهر دلیجان گفت: کمبود و بحرانی شدن آب آشامیدنی این شهر با اجرای خط انتقال فرعی سد دز به قم و شهرستان دلیجان و تخصیص آب از این منبع به مدار مصرف تا حدودی برطرف شد.
تدبیر24: عباس قلی پورفاضلیˈ روز دوشنبه افزود: با انتقال آب از سرشاخه های دز به دلیجان و اضافه شدن 55 لیتر آب در ثانیه مشکل کمبود آب و افت آب شهری سومین شهر صنعتی استان مرکزی از بحران خارج شد.

وی اظهارکرد : اکنون هیچ گونه مشکلی در آب آشامیدنی این شهر وجود ندارد و مشکلات و کمبود آبی که در فصل گرمای سالهای گذشته گریبانگیر این شهر بود رفع شده ضمن اینکه آب در مخزن ها نیز ذخیره شده است .

وی اظهارداشت : عملیات اجرایی این پروژه دو سال گذشته در این شهرستان آغاز شد و برای اجرای پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز به این شهر 9 کیلومتر لوله چدن نشکن داکتیل به قطرهای 400 تا 500 میلیمتر و یک ایستگاه پمپاژ و مخزن آب احداث شده است .

وی اظهار داشت : طول خط انتقال از نقطه برداشت (جاده دلیجان به سلفچکان) تا مخازن صدرآباد 10 کیلومتر است و در اجرای این پروژه تصفیه خانه آب دلیجان نیز احداث می شود.

قلی پور فاضلی ادامه داد: برای اجرای این پروژه در فاز اول که شامل خط انتقال و ایستگاه پمپاژ و مخزن است حدود 70میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات خشکسالی و منابع عمومی هزینه شده است .

وی بیان کرد : تا قبل از تخصیص آب از سر شاخه های دز آب شرب شهر دلیجان از طریق چهار حلقه چاه عمیق با آبدهی 110 لیتر بر ثانیه و همچنین 35 لیتر آب تصفیه شده زاینده رود در مجموع با 145 لیتر برثانیه آب و بهره گیری از سه مخزن با گنجایش 15 هزار مترمکعب تامین می شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: