واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷

توافق هیات فلسطینی در قاهره

هیات فلسطینی از جمله حماس روز یکشنبه بر سر درخواست های مشترک برای ارائه به میانجیگران مصری در قاهره با هدف برقراری آتش بس و پایان محاصره غزه توافق کردند.
تدبیر24: این هیات که شامل اعضای تشکیلات خود گردان فلسطینی به ریاست محمود عباس و گروه حماس حاکم بر غزه است ، قرار است بعدا با میانجیگران مصری ملاقات کنند.

قاهره سپس این درخواست ها را به اسرائیل که از اعزام مذاکره کننده پس از متهم ساختن حماس به نقض توافقنامه 72 ساعته از روز جمعه خوددداری کرده، ارائه خواهد داد.

ماهر الطاهر یک عضو این هیات گفت : فلسطینیان که پیشتر طی روز یکشنبه برای اتخاذ یک موضع مشترک تشکیل جلسه دادند بر سر ˈ آتش بس ، خروج نیروهای اسرائیل از غزه ، پایان محاصره غزه و گشودن گذرگاههای مرزی ˈ به توافق رسیده اند.

به گفته طاهر که یک عضو ارشد جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین است ، درخواستهای فلسطینیان همچنین برخورداری از حق ماهیگیری تا فاصله 12 مایل دریایی از ساحل غزه ، آزادی زندانیان فلسطینی مورد تقاضای حماس و عباس را در بر می گیرد.

یک مقام حماس ضمن تایید این توافق گفت :ˈ اینها تنها نکات مهمی است که وجود دارد ولی باید با مصریها به بحث گذاشته شود. ما امیدواریم اوضاع به راحتی پیش رود. ˈ

قاهره یک میانجی سنتنی در مناقشه فلسطینی ها و اسرائیلی ها ، پس از براندازی دولت اسلام گرای مصر در سال گذشته توسط ارتش این کشور ، در صدد منزوی ساختن حماس بر آمد.

مصر برقراری آتش بس بی قید و شرط و به دنبال آن مذاکره بین اسرائیل و حماس را در اوایل جنگ 27 روزه غزه پیشنهاد کرده بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: