واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۳۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
«امین الله رشیدی»؛ خواننده موسیقی اصیل ایرانی:

حکومت ملوک الطوایفی در موسیقی

استاد پیشکسوت موسیقی به وجود نهادهای غیرهنری و بالادستی اشاره و بیان کرد: «وقتی گروهی خارج از عرصه هنر به خود اجازه می‌دهند که مجوزِ رسمیِ صادر شده را لغو کنند، این نشان از حکومت ملوک الطوایفی در این حوزه دارد. یعنی هیچ مرکز قدرتی برای موسیقی وجود ندارد.»
تدبیر24: برخی نهادهای غیرهنری مانع برگزاری کنسرت‌های موسیقی می‌شوند. این را «امین الله رشیدی» خواننده موسیقی اصیل ایرانی مطرح می‌کند.

او که به زعم خود تنها خواننده بازمانده از دهه‌های 30 و 40 موسیقی ایران است که با وجود 89 سال سن هنوز به فعالیت می‌پردازد، به «آفتاب» می‌گوید: «ما هنوز در کشورمان، یک متولی رسمی در حوزه موسیقی نداریم که دلسوز آن باشد و تا این مشکل حل نشود، نمی‌توانیم به نقطه قابل قبولی در این عرصه برسیم.»

او مشکل را وجود افرادی در شاخه‌های میانی وزارت ارشاد می‌داند که حتی دستور و بخشنامه وزیر را اطاعت نمی‌کنند: «کتاب  نخست من در دولت آقای خاتمی بدون کوچکترین تغییری، توسط نشر عطایی، به چاپ رسید. اما وقتی برای کتاب  «ایران در رهگذر زمان» که ابتدا سال 84 از سوی نشر عطایی برای کسب مجوز ارائه شد، سه سال از مجوزش خبری نشد. بعد گفتند کتاب مسائلی دارد که قابل چاپ نیست. سال گذشته کتابم را به نشر مؤسسه اطلاعات دادم و آن‌ها هم استقبال کردند که کتاب را چاپ کنند. دولت تدبیر و امید که آمد، من در پایان تابستان گذشته، نامه‌ای به آقای جنتی نوشتم و گفتم ما از این دولت انتظار دیگری داریم و خواستار چاپ کتابم شدم. وزیر هم دستور رسیدگی داد. اصلاحیه‌هایی روی کار وارد شد و اسفندماه که با آقای شجاعی صائین مدیر اداره کتاب دیدار داشتم، ایشان گفتند کار من از سوی سه کارشناس در حال بررسی است و تا دو روز دیگر نتیجه را به من خبر می‌دهند. من تعجب کردم که لازم است سه کارشناس کتاب من را بررسی کنند. در جلسه افطار رییس‌جمهور با هنرمندان، وزیر ارشاد تعجب کرد که علی‌رغم دستوری که داده است، هنوز کتاب منتشر نشده است.»

به گزارش آفتاب، این استاد پیشکسوت موسیقی در ادامه به وجود نهادهای غیرهنری و بالادستی اشاره کرد و بیان کرد: «وقتی گروهی خارج از عرصه هنر به خود اجازه می‌دهند که مجوزِ رسمیِ صادر شده را لغو کنند، این نشان از حکومت ملوک الطوایفی در این حوزه دارد. یعنی  هیچ مرکز قدرتی برای موسیقی وجود ندارد. نباید از موسیقی ترس داشت چرا که منادی فرهنگ است. به ویژه اگر مساعدت شود و کنسرت‌های موسیقی در بناهای  تاریخی برگزار شود، این اتفاق به رشد فرهنگ ایران و معرفی آن به جهانیان موثر خواهد بود. اتفاقی که متاسفانه تاکنون رخ نداده است.»
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: