واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

9 تبعه ایرانی در پاکستان زندانی هستند

این مقام عالی دولت پاکستان اظهار داشت که این افراد به دلیل ارتکاب جرایم مختلف از جمله قاچاق موارد مخدر و جعل اسناد زندانی شده اند.
تدبیر24: مشاور نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کرد که دست کم 9 تبعه ایرانی در زندان های مختلف پاکستان بسر می برند.

«سرتاج عزیز» که روز گذشته برای پاسخ گویی به سوالات متعدد نمایندگان در صحن مجلس حضور یافته بود، گفت: 239 تبعه پاکستانی هم در زندان های ایران بسر می برند.

این مقام عالی دولت پاکستان اظهار داشت که این افراد به دلیل ارتکاب جرایم مختلف از جمله قاچاق موارد مخدر و جعل اسناد زندانی شده اند.

در گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس پاکستان، به جزئیات بیشتری از اظهارات سرتاج عزیز درباره اتباع ایرانی در زندان های پاکستان اشاره نشده است.

سرتاج عزیز همچنین درباره تعداد اتباع پاکستانی که در زندان های هند بسر می برند؛ گفت: دولت هند وجود 380 زندانی پاکستانی را در زندان های آن کشور تایید کرده است اما طبق آنچه که ما اطلاع داریم، دست کم 486 تبعه پاکستان در زندان های هند بسر می برند.

دولت هند بعد از پیروزی ˈنارندار مودیˈ رییس جمهوری جدید این کشور در انتخابات سال جاری، به نشانه حسن نیت در جهت بهبود روابط با اسلام آباد، حدود 30 نفر از زندانیان پاکستانی را آزاد کرد. چند روز پیش از این اقدام هند، دولت اسلام آبادن 150 تبعه هندی را از زندان های اسلام آباد آزاد کرده بود.

مشاور نخست وزیر پاکستان همچنین در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مجلس درباره کیفیت روابط کنونی اسلام آباد - دهلی نو، گسترش روابط کشورش با هند را یکی از اولویت های دولت نواز شریف دانست و گفت: خواستار گفت وگو با طرف هندی برای حل و فصل تمامی مسایل و اختلافات میان دو طرف از جمله مسئله جامو و کشمیر هستیم.

با روی کارآمدن ˈنارندار مودیˈ به عنوان نخست وزیر دولت جدید و سفر اخیر نواز شریف همتای پاکستانی اش به دهلی نو، تحولات تازه ای در روابط دو کشور شکل گرفته و دو طرف مصمم هستند تا در مسیر حل اختلافات گذشته گام بردارند

منبع:پایگاه اطلاع رسانی مجلس پاکستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: