واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
انگلیسی ها از عملکرد دولتشان در غزه ناراضی هستند

بحران غزه تکلیف نخست وزیر انگلیس را یکسره میکند؟

روزنامه ایندیپندنت استعفای لیدی وارسی را سردرد شدید برای دیوید کامرون خوانده است. در عین حال خروج وزیر مهاجرت انگلستان ضربه سختی به تلاش حزب محافظه کار در آشتی با مسلمانان انگلستان زده است.
تدبیر24: نخست وزیر انگلستان دیوید کامرون با شورش نمایندگان حزب محافظه کار و ضربه ای تازه روبرو شده است. این نمایندگان  معتقدند که برخورد دولت او نسبت به بحران غزه ضعیف است و درباره مواضع کامرون نسبت به میلیونها مسلمان بریتانیایی هشدار می دهند.

به گزارش پیام نو شورش نمایندگان حزب محافظه کار با استعفای بارونس وارسی اولین وزیر زن مسلمان کابینه کامرون آغاز شد. دلیل این استعفا، امتناع کامرون از سختگیری بیشتر بر اسرائیل در جریان بمباران غزه ذکر شد. خروج خانم وارسی با هشدار وی به نخست وزیر انگلستان نسبت به افزایش جریانهای رادیکال در میان مسلمانان جوان همراه بود.

دیوید کامرون علاوه بر فشارهای درون حزبی با مخالفت مقامات حزب کارگر از جمله ” اد میلیبند” نسبت به سیاست هایش در قبال اسرائیل روبرو هم بوده است.”اد میلیبند” که خود را آماده رقابت در انتخابات می کند اعلام کرده بود که انگلستان به حد کافی از عملکرد اسرائیل در غزه انتقاد نکرده و اسرائیل درحال از دست دادن دوستان خود در جامعه بین المللی  است.

 روزنامه ایندیپندنت استعفای لیدی وارسی را سردرد شدید برای نخست وزیر انگلستان خوانده است. در عین حال خروج وزیر مهاجرت انگلستان ضربه سختی به تلاش حزب محافظه کار در آشتی با مسلمانان انگلستان زده است. با توجه به این امر که مسلمانان انگلیس در انتخابات گذشته ۱۲ درصد از رای های انتخاباتی حزب محافظه کار را تامین کرده بودند و این بازخرود می تواند برای حزب محافظه کار در رقابت های انتخاباتی نتایجی جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

این شرایط آن هم در حالی که انگلستان هنوز  از آثاربحران اقتصادی رنج می برد؛ کار را برای کامرون دوچندان سخت کرده است. انگلستان اگرچه در ظاهر رکود اقتصادی سالهای اخیر را پشت سر گذاشته و درحال بهبود است اما نظرسنجی ها نشان می دهد بسیاری از رای دهندگان حس می کنند بحران اقتصادی انگلستان بدتر شده است وهمین موضوع باعث شده موقعیت محافظه کاران در نظرسنجی ها با فاصله کمی پس از حزب کارگر قرار بگیرد. خودداری دولت کامرون از محکوم کردن حملات خوشونت بار اسرائیل به غزه می تواند ضربه نهایی را به پیکره محافظه کاران وارد کند و آنها را قدرت به حاشیه براند.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: