واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳

آغاز بازگشت پناهجویان سوری

با حل شدن مشکل پناهجویان سوری داوطلب بازگشت به کشورشان و خروج نخستین کاروان پناهجویان از خاک لبنان، سفیر سوریه در بیروت از همکاری مقامات لبنانی در این زمینه قدردانی کرد.
تدبیر24: « علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در بیروت تاکید کرد که اقامتگاه هایی مناسب در مناطق امن در سوریه برای پناهجویان داوطلب بازگشت مهیا شده است.

وی اظهارداشت: مشکل پناهجویان سوری که در « مصنع» گذرگاه مرزی لبنان منتظر بودند تا به سوریه بازگردند، با همکاری مقامات لبنانی حل شد.

براساس این گزارش نخستین کاروان از بیش از 2000 پناهجوی سوری که 2 روز را به دلایل امنیتی و فنی در گذرگاه مرزی مصنع در انتظار حل مشکلشان بسر می بردند، روز شنبه وارد خاک سوریه شد.

فرماندهی امنیت عمومی لبنان بعداز بررسی وضعیت این پناهجویان با همکاری سفارت سوریه در بیروت فهرستی از اسامی آنها را که می توانند خاک لبنان را ترک کنند، تایید می کند و آنها سپس وارد کشورشان می شوند.

امنیت عمومی لبنان به این پناهجویان به دلیل نداشتن اوراق شناسایی معتبر و یا ورود غیرقانونی به لبنان اجازه نداده بود این کشور را ترک کنند.

خبرگزاری ملی لبنان هم به نقل از « مریم الصلیب » رییس کمیته بین المللی برای حمایت از آشتی در سوریه و رییس کلیسای ماریعقوب در منطقه القملون ریف دمشق، اعلام کرد که بحران بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان در گذرگاه مرزی مصنع لبنان حل شده است.

وی تاکید کرد که دولت لبنان ، اقامتگاه هایی امن را در مراکز فرهنگی و مدارس برای استقبال از پناهجویان سوری آماده و تجهیز کرده است.

رییس کلیسای ماریعقوب گفت که بعداز هماهنگی و همکاری مقامات امنیت عمومی لبنان ، خروج پناهجویان از این کشور و ورودشان به خاک سوریه آسان شد.

مریم الصلیب از دولت های لبنان و سوریه برای همکاری و هماهنگی در این زمینه و دستیابی به توافق برای حل مشکل پناهجویان سوری تشکر کرد.

وی با بیان اینکه بر روند فعالیت داوطلبانی که مسئولیت عملیات ورود پناهجویان سوری به کشورشان را برعهده دارند، نظارت می کند، از همه پناهجویان سوری خواست که به سوریه بازگردند.

رییس کمیته بین المللی برای حمایت از آشتی در سوریه خاطرنشان کرد که دولت سوریه اقامتگاه هایی امن را برای پناهجویان سوری در سراسر کشور فراهم کرده و انتظار می رود پناهجویان بعداز بازگشت برای رونق بخشیدن به بخش کشاورزی و بازسازی ویرانی های جنگ کمک کنند.

مریم الصلیب با تاکید به اینکه دولت سوریه برای مردم خود احترام زیادی قائل است و تلاش می کند امنیت و آرامش را برای آنها تامین کند، گفت که متاسفانه سازمان ملل متحد و برخی کشورها از انسان ها برای اجرای برنامه های سیاسی خود، سوء استفاده می کنند.

براساس آمار رسمی بییش از یک میلیون و 300 هزار پناهجوی سوری در مناطق مختلف لبنان زندگی می کنند که حدود یک سوم جمعیت 4 میلیون و 500 هزار نفری این کشور هستند.

تنها در شهرک عرسال با جمعیتی حدود 35 هزار نفر که شنبه گذشته مورد حمله و اشغال گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش ، جبهه النصره و گردان های عبدالله عزام قرار گرفت، 50 هزار پناهجوی سوری زندگی می کنند.

گفته شده است که برخی از پناهجویان و شهروندان لبنانی به گروه های تروریستی تکفیری درعرسال پیوسته و بعداز عقب نشینی آنها بار دیگر سلاح ها را کنار گذاشته و با پوشیدن لباس های غیرنظامی به زندگی خود ادامه داده اند.

دستگاه امنیت عمومی لبنان از همه پناهجویان سوری خواسته است تا برای تعیین وضعیت خود اقدام کنند تا زمان خروج از خاک لبنان با مشکل مواجه نشوند.

ژنرال « عباس ابراهیم» فرمانده نیروهای امنیت عمومی لبنان اعلام کرده است که پناهجویان سوری می توانند به کشورشان بازگردند مگر انهایی که دارای اوراق شناسایی معتبر نباشند و یا از گذرگاه ها و راه های غیرقانونی وارد خاک لبنان شده باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: