واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
سیدفاضل موسوی نماینده سابق مجلس

دست از اختلاف افکنی بردارید

این افراد بهتر است به جای دست‌وپا زدن‌‌های بی‌نتیجه اگر واقعا حرف و خدمتی برای مردم دارند وارد میدان عمل شوند و آنچه واقعا به صلاح مردم و کشور است انجام دهند. نه آنکه . . .
تدبیر24: تفرقه افکنی و اختلاف یکی از مقدمات بر هم زدن آرامش و رشد کشور در عرصه‌های مختلف است. اما در این میان عده‌ای هستند که نانشان در اختلاف و تفرقه بین چهره‌ها و بزرگان و ایجاد فضاهایی است تا از آب گل‌آلود ماهی بگیرند؛ چراکه غیر از این چیزی برای ارائه به جامعه ندارند. البته چنین رفتارهایی تازه نیست و از گذشته تاکنون همه با آن آشنایی داریم. این جریان در زمان حضرت امام(ره) نیز بر ایجاد تفرقه بین نیروهای انقلابی اصرار داشتند که امام خمینی(ره) با دقت ویژه‌ای که در این زمینه داشتند اجازه جولان به آنان را نمی‌دادند. موضع‌گیری صریح امام(ره) درباره این دسته از افراد باعث شد تا خیلی از آنان جرات کاری نداشته باشند و از میدان کنار بروند اما حالا همین جریان دوباره سعی دارد که اهداف خود را به نوعی در جامعه دنبال کند و با ترویج عباراتی نادرست که قلم از نوشتن آن قاصر است، هر نوع تهمتی را به دولت و بزرگان می‌زنند.

البته قصد، مطرح کردن دوباره این مسائل نیست چون بیان مجدد چنین ادعاهایی تنها باعث می‌شود مردم و افکار عمومی آسیب ببینند. لذا این افراد بهتر است به جای دست‌وپا زدن‌‌های بی‌نتیجه اگر واقعا حرف و خدمتی برای مردم دارند وارد میدان عمل شوند و آنچه واقعا به صلاح مردم و کشور است انجام دهند. نه آنکه هر روز انگ بزنند، تفرقه‌افکنی کنند و از اختلاف در جامعه سود ببرند. این مسائل با اخلاق و شریعت ما مغایرت دارد و باعث می‌شود تا فقط امید مردم برای بهبود شرایط کشور و رفع مشکلات صدمه ببیند. البته ممکن است منفعتی برای عامل اختلاف و تفرقه داشته باشد ولی همین سود و نفع به صورت مقطعی است. از یک یا دو ماه قبل از انتخابات بود که با همین روش‌های غیر‌اخلاقی سعی داشتند عرصه را برای حضور آیت‌ا... هاشمی تنگ کنند و حتی به خیال خود هاشمی را به پایان راه رساندند. اما ثبت‌نام آقای هاشمی و استقبال گسترده مردمی ظرف چند ساعت جواب تلاش ماهانه آنان را داد. استمرار چنین رفتاری در طول تمام این سالها نشان می‌دهد که گویی عده‌ای بیمارگونه نمی‌خواهند آرامش را در کشور ببینند و از رشد و تعالی سطح آگاهی مردم هراسانند چون نگران منافعشان هستند. به تازگی از اختلاف آیت‌ا... هاشمی و شخص رئیس‌جمهوری حرف می‌زنند ولی همه به خوبی می‌دانند که همین دوستان در زمان ریاست‌جمهوری آقای هاشمی چه کم‌لطفی‌هایی که نسبت به ایشان روا نداشتند. این افراد باید ببینند مردم در 24خرداد چه گفتند.

از تخریب‌ها و توهین‌ها هیچ نتیجه‌ای نمی‌توان گرفت و مردم می‌دانند که این رفتارها نه برای آنان که برای منافع گروهی و جناحی است. مردم به خوبی می‌دانند که ممکن نیست آقایان هاشمی و روحانی در اختلاف باشند. مردم می‌دانند که ممکن نیست سیدمحمد خاتمی، مرد اخلاق عرصه سیاست بر اساس آنچه اصولگرایان مدعی هستند با آقای ناطق در اختلاف باشد. البته همه بزرگان نظام و دلسوزان جامعه نقدهای خود را دلسوزانه به دولت اعلام می‌کنند و این گونه نیست که متعصبانه از دولت حمایت کنند. کلام آخر آنکه بعید است و بعید است که بزرگان نظام همچون هاشمی رفسنجانی، خاتمی و ناطق نوری با قشر متفکر، مدبر و دلسوز جامعه در اختلاف باشند و برای رشد و تعالی مردم و کشور بخواهند با تفرقه و اختلاف مانع تراشی کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: