واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰

خودکفایی در تولید بنزین، سال 94

معاون وزیر نفت گفت: با بهره برداری از طرح های افزایش ظرفیت بنزین در اصفهان و آبادان تا پاییز امسال، راه اندازی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس تا اوایل سال آینده و نیز کنترل مصرف سوخت، برنامه خودکفایی در تولید بنزین در سال 94 محقق می شود.
تدبیر24: ˈعباس کاظمیˈ روز یکشنبه در جریان دیدار از پالایشگاه بندرعباس افزود: مکلف هستیم محصولات و فرآورده های نفتی با استاندارد یورو چهار و یورو پنج در کشور تولید و توزیع کنیم و این از مطالبات مردم و نظام است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر ضرورت شتاب بخشی به عملیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه بندرعباس گفت: باید با همدلی و همکاری و برنامه ریزی دقیق قسمت های باقیمانده اجرا و طرح زودتر به بهره برداری برسد.

معاون وزیر نفت با اشاره به تامین تجهیزات مورد نیاز ساخت پالایشگاه از داخل کشور بیان کرد: برای تجهیزاتی که تامین آنها از خارج کشور مشکل است از جمله تلمبه های پالایشگاهی، باید به تولید کنندگان داخلی برای تامین نیازها اعتماد کرد.

وی گفت: این موضوع باعث خوشحالی است که تامین بخش زیادی از نیازهای پالایشگاهی از داخل کشور امکانپذیر است.

کاظمی با اشاره به روند ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس افزود: این پالایشگاه بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی کشور است که محصول اصلی آن بنزین با کیفیت بالا است و هدف، توزیع آن در داخل و صدور بنزین مازاد به خارج از کشور است.

وی تصریح کرد: با تکمیل طرح های بهبود کیفیت تا اواسط سال 94، بنزین و نفت گاز یورو چهار در هشت کلانشهر کشور و پس از آن در دیگر شهرها و جاده ها توزیع می شود.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: تولید و استفاده از فرآورده های نفتی با استاندارد یورو چهار و یورو پنج از برنامه های ملی است و همه پالایشگاهها از جمله پالایشگاه تهران و تبریز باید تولیدات خود را کیفی سازی کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در این نشست گفت: برای اجرای طرح افزایش ظرفیت سرمایه زیادی صرف شده تا محصولی با کیفیت و مطابق با استاندارد روز جهان تولید شود اما در راستای سلامت انسانها اینگونه هزینه ها اهمیت ندارد.

ˈهاشم نامورˈ افزود: هدف شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان بهره بردار و شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران به عنوان مجری طرح، بهره برداری هر چه زودتر از این طرح ملی و تولید محصول با کیفیت است و این به نفع کشور و مردم است ضمن اینکه موجب حفظ و صیانت از محیط زیست و کاهش آلاینده های زیست محیطی خواهد بود.

وی با بیان اینکه 97 درصد کالا و تجهیزات طرح فراهم شده است گفت: باید درصد پیشرفت هر واحد طرح افزایش مشخص شود و بر اساس کار باقی مانده برنامه ریزی دقیق صورت گیرد و اولویت بندی اجرای کار و تقدم و تاخر کارهای اجرایی و تضمین اجرا از سوی مجری طرح ارائه شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس تاکید کرد: در اجرای این طرح ملی بحث مالکیت خصوصی و یا دولتی مطرح نیست و با توجه به اینکه محصولات راهبردی هستند می بایست به گونه ای برنامه ریزی شود تا هرچه زودتر این طرح به بهره برداری رسد و در جهت رفع نیاز در سرویس قرار گیرد.

طبق اعلام شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس 89 درصد پیشرفت دارد و از اواخر امسال تا تیر ماه سال 94 واحدهای فرآیندی طرح به ترتیب راه اندازی می شود.

برای اجرای این طرح تاکنون 113 هزار متر مکعب بتن ریزی شده و چهار هزار و 270 تن اسکلت فلزی و 12 هزار تن مخزن نصب و 650 کیلومتر کابل کشی برق انجام شده است.

طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای 9 واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفت سنگین با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفت سبک با ظرفیت 21 هزار بشکه در روز واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت 25 هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفت گاز با ظرفیت 50 هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت 120 تن در روز از واحدهای مهم آن است.

با اجرای این طرح ظرفیت تولید بنزین معمولی به دو میلیون و 500 هزار لیتر، بنزین سوپر سه میلیون و 500 هزار لیتر، نفت گاز هشت میلیون لیتر و گوگرد گرانول 250 تن در روز می رسد.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه 350هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی پس از آبادان و اصفهان است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: