واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به کنکوریها

رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی از پرداخت وام 80 میلیونی مسکن و معافیت از خدمت نخبگان با حمایت بنیاد ملی نخبگان خبر داد.
تدبیر24: دکتر جواد سرگل‌زایی در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی که در این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه طی جلسه‌ای که هفته گذشته با معاون منابع نیروی انسانی بنیادملی نخبگان برگزار شد، مقرر شد که از این هفته ارائه تسهیلات مخلتف در سه سطح به نخبگان کشور انجام گیرد.

وی با عنوان اینکه «دانش آموزان دارای رتبه‌های برتر کنکور نیز در سطح دوم این دسته‌بندی قرار دارند» گفت: به دانش آموزانی که موفق به کسب رتبه‌های یک تا 150 در گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک آزمون سراسری، رتبه‌های یک تا 100 دو گروه آزمایشی تجربی و علوم انسانی و همچنین رتبه‌های یک تا 40 گروه آزمایشی هنر شده‌اند، تسهیلات مختلفی نظیر پرداخت وام مسکن 80 میلیون تومانی، معافیت از خدمت پسران، سفر حج عمره، جذب هیات علمی دانشگاه‌ها و دیگر کمک‌های مالی تعلق می‌گیرد.

رییس بنیادملی نخبگان خراسان رضوی با اشاره به اینکه همچنین به برگزیدگان المپیاد‌های علمی دانش آموزی در سطح کشوری و جهانی نیز تسهیلاتی تعلق می‌گیرد، افزود: به دانش آموزانی که موفق به کسب مدال جهانی المپیادها و کسب مدال طلا شده‌اند، تمامی تسهیلات دانش آموزان برتر کنکور تعلق خواهد گرفت.

سرگل‌زایی ادامه داد: تسهیلاتی مشابه تسهیلات دانش آموزان برتر کنکور و رتبه برتر‌های المپیادی با تفاوت وام مسکن 50 میلیون تومانی شامل حال دانش آموزانی که موفق به کسب مدال نقره و برنز المپیاد‌های علمی دانش آموزی شده‌اند نیز می‌شود.

وی در خصوص طرح ملی شهاب اظهار کرد: این طرح با همکاری آموزش و پرورش، ویژه دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی و با هدف برخورداری کشور از دانش آموزان نخبه به عنوان سرمایه‌های با ارزش، دستیابی به جایگاه برتر علمی و فناوری و پاسخگویی به نیاز‌های استعداد‌های برتر کشور برگزار می‌شود و بنیاد ملی نخبگان سعی بر این دارد که به طور ویژه در رصد این طرح و اجرای بهتر آن گام بردارد.

رییس بنیاد نخبگان استان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید در راستای تولید علمو اختراع تلاش کند و این اقدامات را از ابتدایی ترین سطح همچون پیش دبستانی با اجرای برنامه‌های مختلف به کشف استعداد‌های ذاتی دانش آموزان از خردسالی بپردازد.

سرگل‌زایی عنوان کرد: طلسم بازگشایی بنیاد نخبگان استان در 11 خرداد ماه امسال شکسته شد و این بنیاد با تدوین کتابچه‌ای شامل آیین نامه‌ها و چارچوب‌های مشخص و مختلف تمام تلاش خود را در جهت استعدادیابی و حمایت از نخبگان انجام می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: