واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵

افزایش کشفیات اموال مسروقه

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در چهار ماه امسال کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است.
تدبیر24: سردار حسین اشتری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد عملکرد قرارگاه مبارزه با سرقت ، افزود: قرارگاه مبارزه با سرقت که در خردادماه امسال رسما کار خود را آغاز کرد تاکنون جلسات مختلفی را با فرماندهان 14 استان هدف (استان هایی که بیشترین آمار سرقت ها را داشته اند) برگزار کرده است.

وی ادامه داد: جلسه امروز که با حضور دبیران قرارگاه های مبارزه با سرقت 14 استان کشور برگزار شد ، نشان می دهد که در زمینه مبارزه با سرقت توفیقات خوبی داشته ایم حداقل این که از رشد سرقت ها در این مورد جلوگیری شده است.

اشتری با بیان این که سال 92 نسبت به 91 شاهد رشد سرقت بودیم، گفت: امسال سرقت رشدی نداشته است و آمار سرقت ها بخصوص سرقت خرد کاسته نشده اما از رشد آن جلوگیری شده است.

اشتری اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت های داخل و خارج نیروی انتظامی و با راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت به مردم نوید می دهیم که تا پایان سال گزارشات خوبی از کاهش سرقت ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه آمارها کاهش جرایم خشن را نشان می دهد ، گفت: البته این آمار رضایت بخش نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم که البته با برنامه ریزی در این حوزه توفیقاتی به دست خواهیم آورد.

اشتری با بیان اینکه از زمان راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم و جلوگیری از سرقت انجام شد، گفت: در سال های گذشته یعنی از حدود سال 88 به بعد وقوع سرقت به صورت مستمر رشد 30 درصدی داشته است. همچنین میزان وقوع سرقت از سال 91 به 92 بیش از 30 درصد افزایش را نشان می دهد که البته با تشکیل قرارگاه مبارزه سرقت سعی شد تا از افزایش وقوع سرقت جلوگیری و تحت کنترل قرار گیرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: در خرداد و تیر ماه امسال کاهش کشفیات داشته ایم و در تیر ماه 93 در 14 استان کشور با اقدامات مناسب سرقت تحت کنترل قرار گرفت.

اشتری اضافه کرد: در استان های شرق و غرب استان تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمانشاه و مازندران در وقوع سرقت شاهد کاهش بوده ایم و در هر یک از استان های هدف (14 استان که بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده اند) بین 1 تا 7 درصد کاهش وقوع ثبت شده است.

وی اضافه کرد: کشف وقوع سرقت در تیرماه امسال نسبت به خرداد ماه افزایش قابل توجهی داشته و در مجموع در 14 استان (استان های هدف) 68 درصد با افزایش وقوع مواجه بوده است که البته این ماه نسبت به ماه گذشته با 4 درصد افزایش کشف مواجه بوده ایم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: در تیر ماه امسال حدود 19 درصد افزایش کشف داشته ایم.

اشتری اضافه کرد: وقوع سرقت نیز نسبت به تیر و 4 ماه گذشته 1.4 درصد کاهش داشته که البته جلوی رشد 30 درصدی سرقت حدود 28 درصد گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در سرقت منازل و مغازه نیز توفیقات خوبی داشته ایم و در حوزه وقوعات کاهش 2 یا 3 درصدی را ثبت کرده ایم. در مورد موتورسیکلت با 7 درصد کاهش وقوع و در سرقت خودرو با 2 درصد کاهش مواجه بوده ایم.

اشتری اضافه کرد: 9 استان کشور اولویت اول در زمینه سرقت لوازم داخل خودرو به شمار می آید که بخشی از افزایش این نوع سرقت ها به مالخرها و سازمان های بیمه بازمی گردد چرا که سازمان های بیمه باید به جای دادن پول نقد به افراد مالباخته اموال مسروقه را به این افراد ارائه دهند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: از روند رو به رشد سرقت در تهران جلوگیری کرده ایم و امیدواریم با کاهش محسوس تری نسبت به دو ماه آینده در تمام جرایم از جمله خودرو مواجه شویم.

وی ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی در افزایش کشفیات تاثیر به سزایی داشته اند هرچند آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی به آنها و همچنین همکاری سایر دستگاه ها در این زمینه بی تاثیر نبوده است.

اشتری در مورد برخورد با مالخرها گفت: بسیاری از این افراد شناسایی شده و طرح های عملیاتی در این مورد در تمام استان های کشور اجرا شده که موثر بوده است البته کامل نیست و باید ادامه یابد.

به گفته وی ، دستگاه قضایی همکاری موثری در این زمینه داشته است.

وی در مورد تکمیل بانک اطلاعاتی اموال مسروقه گفت: مقدمات راه اندازی این بانک انجام شده اما کامل نیست و تا چند ماه آینده بانک اطلاعاتی قطعات خودرو و سایر اموال مسروقه راه اندازی می شود.

نامبرده در مورد شگرد سارقان مبنی بر استفاده از دستگاه طلایاب در سرقت از منزل گفت: بیان این مطالب یک نوع عملیات روانی است که در جامعه بوجود آمده و تا به امروز این دستگاه در سرقت ها مورد استفاده قرار نگرفته است و متهمی را که از این ابزار استفاده کرده باشد، دستگیر نکرده ایم.

این مقام ناجا تصریح کرد: البته سارقان با توجه به تجربه ای که در سرقت ها دارند می دانند که افراد اموال خود را در چه مکانی از منزل پنهان می کنند بر این اساس باید اقدامات پیشگیرانه را افزایش داده تا بستر این جرایم از سوی سارقان فراهم نشود.

اشتری در مورد ایمن سازی خودروها برای جلوگیری از سرقت گفت: با خودروسازان جلسات مختلفی داشتیم که البته نتایج خوبی داشته اما از همکاری شرکت های خودروساز رضایت نداریم و باید ایمن سازی خودرو در دستور کار و اولویت آنها قرار گیرد که البته در این زمینه گام هایی نیز برداشته شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: