واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۳۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱

کاهش قیمت جهانی طلا

پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد قیمت جهانی طلا که جمعه گذشته به بالاترین سطح خود در سه هفته اخیر رسیده بود، روز دوشنبه شروع به کاهش کرد، زیرا سرمایه گذاران بالا رفتن شاخص سهام در آمریکا را در مقابل تنش در خاورمیانه و اوکراین مورد سنجش قرار دادند.
تدبیر24:  دارایی طلای بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا در جهان هفته گذشته به شدت کاهش یافت، به طوری که چنین کاهشی در سه ماه گذشته بی سابقه بود.

براساس سیستم عمومی قیمت گذاری بلومبرگ، قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 11:39 صبح روز دوشنبه به وقت محلی در سنگاپور سه دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و 305 دلار و 28 سنت در هر اونس رسید و پیش از آن یک هزار و 306 دلار و 65 سنت در هر اونس بود.

قیمت پایان روزی طلا جمعه گذشته به دلیل حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در عراق، به یک هزار و 322 دلار و 76 سنت در هر اونس رسید که بالاترین سطح از 18 ژوییه (27 تیر) است. پس از آن با افزایش شاخص سهام آمریکا، قیمت بار دیگر شروع به کاهش کرد و دو دهم درصد پایین آمد.

زو سیکوانگ تحلیلگر صندوق سرمایه گذاری جی.اف فیوچرز واقع در شهر گوانگزو چین گفت: در حالی که به نظر می رسد نگرانی ها ممکن است کاهش پیدا کند، لیکن مادامی که خطرات ژئوپلیتیکی وجود داشته باشد، عاملی برای پشتیبانی از افزایش قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: ما مقداری خرید طلا خواهیم داشت اما به دلیل شواهدی که نشان دهنده خروج سرمایه از اس.پی.دی.آر گلد تراست یا بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا در جهان است، انتظار نمی رود سرمایه گذاری روی این فلز سودمند باشد.

دارایی طلای ای.پی.دی.آر در تاریخ هشت اوت (جمعه گذشته) دو دهم درصد کاهش یافت و به 795 تن و 860 کیلوگرم رسید.

قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) امروز در ساعت یادشده در بازار کامکس نیویورک چهاردهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و 306 دلار و 40 سنت رسید.

امروز در بازار سنگاپور، قیمت تحویل فوری نقره از 19.8951 به 19.8841 دلار در هر اونس رسید و قیمت پلاتین و پالادیوم نیز با اندکی کاهش به ترتیب به یک هزار و 473 دلار و 25 سنت و 860 دلار و 55 سنت در هر اونس رسید.

منبع:بلومبرگ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: