واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

احتکار میگو در بوشهر

رییس اتحادیه صیادان استان بوشهر برخی شرکت های عمل آوری میگو را متهم به احتکار این ماده غذایی ارزشمند کرد و گفت: این شرکت ها با ذخیره و احتکار میگو باعث قحطی کاذب و افزایش بی رویه قیمت آن شده اند.
تدبیر24: ˈمحمد کارگر افزود: برخی صیاد نماها در فصل ممنوع صید که هنگام تخم ریزی و تکثیر میگو است، اقدام به صید غیرمجاز می کنند و میگوهای صید شده را به شرکت های عمل آوری می فروشند.

وی گفت: این شرکت ها با خریداری میگوهای مولد آن را احتکار و ذخیره سازی می کنند تا پس از فصل صید به چند برابر قیمت در استان های دیگر به فروش برسانند.

کارگر بیان کرد: این سودآوری بالا برای شرکت های عمل آوری باعث آسیب و کاهش ذخایر میگو در دریا می شود و در نتیجه صیادان با آزاد شدن صید میگو قادر به صید میزان زیادی نیستند.

وی با اشاره به نبود تعادل درعرضه و تقاضای میگو دربازار گفت: صیادان ناچارند برای تامین هزینه های بالای صیادی میگو که برای آنان مقرون به صرفه نیست، آن را با قیمت بالا بفروشند و با این وجود بازهم هزینه های صیادی جبران نمی شود.

رییس اتحادیه صیادان استان بوشهر افزود: شرکت های عمل آوری به صورت هدایت شده به احتکار و ذخیره میگو می پردازند و با ایجاد قحطی کاذب میگو در استان از حاصل دسترنج صیادان سود می برند.

کارگر گفت: 25 درصد از مردم استان بوشهر از طریق صید و صیادی و صنایع مرتبط با آن امرار معاش می کنند اما به دلیل کاهش ذخایر دریایی از جمله میگو، احتکار و افزایش قیمت آن، صیادان قادر به تامین هزینه های خود و بازپرداخت تسهیلات دریافتی از بانک ها نیستند.

وی خاطرنشان کرد که در این ارتباط مشاهده شده برخی صیادان به دلیل بدهی های بالا ورشکسته شدند، بعضی روانه زندان شده اند و یا بانک خانه صیادانی که توان بازپرداخت تسهیلات خود را نداشتند، مصادره کرده است.

کارگر افزود: باید همانگونه که با محتکران کالا در بخش های دیگر مبارزه می شود، با متخلفان و محتکران در بخش صیادی آبزیان نیز برخورد شود.

وی گفت: از آنجا که هزینه های صید و صیادی مشخص نبوده و قابل محاسبه نیست و قیمت ها در این بازار را عرضه و تقاضا و شرایط بازار تعیین می کند، تعیین قیمت ماهی و میگو مثل مرغ و گوشت قابل برنامه ریزی نیست.

کارگر با بیان این که در بخش ماهی و میگو سود، درآمد و هزینه ها با هم منافات دارد افزود: درخواست 20 میلیارد ریال تنخواه برای اتحادیه داده ایم که با تامین این مبلغ ماهی و میگوی مورد نیاز درطول سال دراختیار بخش های دولتی استان قرار می گیرد و درکاهش قیمت های ماهی و میگو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رییس اتحادیه صیادان استان بوشهر با بیان این نکته که با بحران جدی در بخش ذخایر دریایی روبرو هستیم گفت: ورود آلاینده های نفتی، پساب های صنعتی و فاضلاب های خانگی به دریا آسیب جدی به ذخایر دریایی از جمله میگو زده است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی و محیط زیست نسبت به بررسی و برآورد آسیب های وارد شده به ذخایر دریایی اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: