واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰

دلیل آتش سوزی پارک‌ملی گلستان

مشاور رسانه ای مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: گردشگران و شکارچیان غیرمجاز علت اصلی وقوع آتش سوزی اخیر در پارک ملی گلستان هستند.
تدبیر24: ˈالهه موسویˈ روز دوشنبه اظهارکرد: وسعت این آتش سوزی با وجود تلاش گروه های اطفای حریق و اعزام یک دستگاه بالگرد به منطقه به 200 هکتار از جنگل و مرتع افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز مجدد چنین حوادثی باید دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی برخورد قاطع و شدیدی با متخلفان داشته باشند.

موسوی خواستار به روز شدن قوانین محیط زیستی کشور شد و اظهار کرد: قوانین موجود مربوط به دهه های گذشته است و بازدارنده تخلفات نیست.

وی افزود: محکومیت ها و جرایم مربوط به تخلفات محیط زیستی مصوب چند دهه قبل است و ارقام جریمه متخلفان بسیار پایین است.

مشاور مدیر کل محیط زیست گلستان اضافه کرد: درحالی که شکارچیان غیر مجاز جرات شکار در مناطق ممنوعه را به خود می دهند، افراد پولداری نیز هستند که این جریمه های اندک را به راحتی پرداخت کرده و از کرده خویش متنبه نمی شوند.

موسوی همچنین فقدان یک پایگاه ثابت اطفای حریق و بالگرد را در پارک ملی گلستان از دیگر مشکلات دانست و گفت: بودجه اختصاص یافته برای مقابله با این حوادث نیز کافی نیست.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از پارک ملی گلستان برای ششمین بار طی دو ماه گذشته از عصر دیروز (یکشنبه) دچار حریق شد که نیروهای مردمی و یگان حفاظت محیط زیست در حال اطفای آن هستند.

آتش سوزی های قبلی جنگل گلستان در حاشیه جاده ای که محل تردد مسافران است، رخ داده بود اما این بار آتش سوزی در قلب جنگل و در محدوده ای به نام ˈدیوار کجیˈ اتفاق افتاد که به علت شرایط منطقه برای افراد عادی قابل دسترسی نیست.

محدوده دیوار کجی شامل بخش هایی از پارک ملی گلستان در منطقه ˈلهندرˈ و مرغزار ˈالنگˈ در حوزه شهرستان مراوه تپه و مناطقی از ˈپودنلی آقسوˈ در محدوده شهرستان گالیکش است.

صعب العبور بودن و وسعت آتش سوزی مشکلات زیادی را برای نیروهای اطفای حریق بوجود آورده است.

پارک ملی گلستان با 91 هزار هکتار وسعت بین شهرستان های گالیکش، مراوه تپه و استان خراسان شمالی واقع شده است.

این پارک یکی از ذخیره گاه های طبیعی کشور است و زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست اداره می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: